آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی خوزستان + عکس
کد خبر: 4180398
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی خوزستان + عکس

آیین افتتاحیه اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی استان خوزستان روز گذشته، ۱۵ آبان با حضور دانش‌آموزان دختر و مسئولان استانی و محلی در زیارتگاه شهدای هویزه برگزار شد.

افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزیبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان خوزستان روز گذشته 15 آبان با حضور دانش‌آموزان دختر و مسئولان استانی و محلی در زیارتگاه شهدای هویزه برگزار شد.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: آمده‌ایم به سید شهیدان هویزه، شهید والامقام علم‌الهدی، دانشجوی نخبه‌ای که برای مقابله با دشمن متجاوز، میز و صندلی درس را ترک کرد، ادای دِین کنیم. شهید علم‌الهدی، دانشجویان هم کلاسی‌اش را با خود همراه کرد، زیرا می‌دید متجاوزانی وارد این مرزوبوم شده، حریم شکسته، روستاهای ما را با بمب و گلوله توپ هدف قرار می دهند، مردم را به اسارت می گیرند و جنایت می‌کنند.

وی گفت: جوان غیرتمند این مرز و بوم، جوان هویزه و حتی نوجوان دختر اینجا شهیده «سهام خیام» در روزهایی که نیروهای دشمن بعثی، هویزه را اشغال کرده بودند، به جنگ تانک‌ها رفت؛ مثل همین چیزی که امروز در فلسطین اتفاق می‌افتد.

سردار شاهوارپور ادامه داد: دختر و پسر دانش‌آموز فلسطینی، هم‌نفس رزمنده حماس در مقابل متجاوزین پلید اشغالگر اسرائیلی محکم ایستاده‌اند و روحیه می‌دهند؛ مجروح می‌شوند، اما قرآن می‌خوانند تا زخم‌های خود را تحمل کنند؛ چون نمی‌توانند اسارت و تجاوز به خاک وطن را تحمل کنند. در هویزه هم همین بود.

فرمانده سپاه خوزستان با مقایسه شرایط امروز فلسطینی‌ها و دوران دفاع مقدس، جنایات امروز و دیروز ایران و فلسطین را کار استکبار جهانی دانست و یادآور شد: امروز بایدن و آنهایی که پشت سر اسرائیل هستند، فرعون زمانند؛ آن روز هم صدام فرعون زمان بود. آمریکایی‌ها به صدام، سلاح و تجهیزات و امکانات می‌دادند تا دانش آموز ما سر کلاس نرود؛ دانشجوی ما درس نخواند؛ زندگی فلج بشود و مردم آواره شوند. در چنین شرایطی ما باید در مقابل متجاوزین می‌ایستادیم.

وی با اشاره ایستادگی مردم نقاط مختلف خوزستان در دفاع مقدس گفت: این شهدای عشایر عرب ما که در جوار شهدای 16 دی آرمیده‌اند، به دشمن، نه گفتند؛ تسلیم نشدند و ایستادند. آن روزها اندیمشک دو ساعت بمباران می‌شد، دزفول با ده‎‌‎ها موشک بُردبلند با تخریب بسیار بالا که امروز در غزه می‌بینید، مورد هدف قرار می‌گرفت، آن روز هویزه ناجوانمردانه اشغال و خاکِ زمین شد، هویزه را به تلی از خاک تبدیل کردند، بستان اشغال شد، سوسنگرد دوبار مورد هدف قرار گرفت، دشمن می‌‎خواست آنجا را تصرف کند. اهواز مورد هدف قرار گرفت و شهید والامقام «غیور اصلی» با شهدای عشایر و مردان مرد این مرزوبوم در مقابل ستون زرهی دشمن ایستادند؛ مثل همین الان که دشمن اسرائیلی با ستون زرهی وارد غزه شده و مجاهدان حماس از زیر زمین مثل باز شکاری بر سر این کفار متجاوز بی رحم فرود می‌آیند.

سردار شاهوارپور در پایان تأکید کرد: ما مدیون هستیم و باید ادای دین بکنیم؛ دشمن می‌خواهد فرهنگ مجاهده، ایثار، مقاومت و دشمن شناسی از جامعه رخت بربندد و ما امروز باید از شهدای عزیز درس‌ها بگیریم؛ درس ایثاری که الگوی آن شهیدان «سهام خیام» و «مریم فرحانیان» از هویزه و آبادان و جای جای سرزمین خونرنگ خوزستان هستند. امروز باید از شهدا درس ایستادگی در مقابل متجاوزان آموخت.

اجرای گروه سرود دانش آموزی «سردار هور»، اجرای زنده نقاشی، تجدید میثاق دانش‌آموزان با آرمان‌های شهیدان و همچنین محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در دفاع از مظلومان غزه از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته 16 آبان، 30 هزار دانش‌آموز خوزستانی در قالب اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق جنگی و عملیاتی دفاع مقدس از جمله زیارتگاه شهدای هویزه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha