گسترش فعالیت‌های قرآنی تا عمق روستاها
کد خبر: 4180286
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
حجت‌الاسلام زهرایی بیان کرد:

گسترش فعالیت‌های قرآنی تا عمق روستاها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ حافظان قرآن استان تهران در روز 19 آبان‌، به گسترش فعالیت‌های قرآنی در جای جای ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: نمی‌توان از فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآنی در جای جای کشور غافل شد، به گونه‌ای که با وجود این موسسات حتی در روستاها نیز شاهد فعالیت‌های بخش مردمی ـ قرآنی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران و رئیس ستاد اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران در نشست خبری اجتماع بزرگ حافظان  قرآن کریم  استان تهران، گفت: قطعاً هویت قرآنی جامعه اسلامی شامل مفسرین، حفاظان، قاریان و فعالان قرآنی هستند که در این جلسه نیز حضور دارند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در حوزه امور قرآنی ادامه داد: پیشرفت‌هایی که امروزه در حوزه قرآنی انجام شده است با فعالیت‌های قرآنی پیش از انقلاب قابل قیاس نیست. تمام این موارد نیز به دلیل اهتمام به قرآن و تلاش‌های شبانه‌روزی اساتید قرآن در جای جای ایران است. در این میان نمی‌توان از فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآنی در جای جای کشور غافل شد، بطوری که حتی در روستاها نیز شاهد فعالیت‌های بخش مردمی ـ قرآنی هستیم.

زهرایی با اشاره به اینکه با وجود این پیشرفت‌ها باید تلاش کنیم تا زمینه انس بیشتر آحاد جامعه با قرآن فراهم شود، افزود: در این میان توجه به کرسی‌های تلاوت، محافل قرآنی مساجد و حسینیه‌ها و ... تأثیرگذار است و باید تلاش جدی برای رونق بخشی به این محافل شود. برگزاری این گردهمایی و اجتماع حافظان می‌تواند به جریان بخشی این امر کمک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با تأکید بر ضرورت توجه و توسعه به مسئله حفظ و تدبر در قرآن، اضافه کرد: حفظ و تدبر در قرآن وسیله‌ای برای عمل و عامل به آموزه‌های قرآنی است که در این راستا نمی‌توان از تلاش و همراهی دستگاه‌های قرآنی چون سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... در کنار مجموعه‌های مردمی، غافل شد و در این راستا اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران اهتمام جدی دارد تا بتوانیم برای ام‌القرای جهان اسلام «تهران» با توجه به ظرفیت‌های قرآنی موجود، برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

زهرایی با اشاره به بیانات رهبری و تأکید ایشان بر مسئله حفظ و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های قرآنی و مجموعه‌های مردمی باید در این امر توجه داشته باشند. بنابراین اجتماع بزرگ حافظان قرآن استان تهران به منظور اهمیت به گنجینه حفاظ است و برای نخستین بار است که تجمع به این اندازه در سطح استان تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این اجتماع تجلیل و تکریم از مقام حافظان قرآن و ایجاد اشتیاق در اقشار علاقه‌مند به عرصه حفظ قرآن است.

انتهای پیام
captcha