گرایش به اسلام بین کاربران فضای مجازی در پی صبر و مقاومت مردم غزه
کد خبر: 4180163
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد

گرایش به اسلام بین کاربران فضای مجازی در پی صبر و مقاومت مردم غزه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه انعکاس مقاومت مردم غزه بهترین تبلیغ عملی اسلام است،‌ گفت: با توجه به عصر شبکه‌های اجتماعی گرایش به اسلام بین کاربران فضای مجازی در پی صبر و مقاومت مردم غزه مشهود است.

حجت الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستانحجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، درباره گرایش به قرآن و اسلام در بین کاربران فضای مجازی در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و صبر و مقاومت مردم فلسطین، گفت: یکی از موضوعاتی که در دین ما نسبت به الگوبرداری مردم از آموزه‌های دینی داریم توجه به سیره و رفتار مسلمین است. ناخودآگاه وقتی رفتار یک فرد مسلمان مورد مشاهده و تجزیه و تحلیل افراد قرار می‌گیرد، به شکل ناخودآگاه  تلقی از میزان دینداری و یا حتی آموزه‌هایی که در آن دین وجود دارد، در ذهن شخصی که این مسئله را می‌بیند تداعی می‌شود.

فردآقایی افزود: از آنجایی که در روایات هم داریم که مردم را به غیر زبان به کارهای خیر دعوت کنید، هرگونه رفتار عملی مسلمین می‌تواند زمینه‌ای برای جذب انسان‌های حقیقت جو و افرادی که به دنبال آشنایی با این دین آسمانی و کامل هستند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: یکی از نکات برجسته و مهمی که در رفتار مردم غزه؛ این مسلمانان راست‌قامت و استوار در این ایام می‌بینیم این است که در کنار همه سختی‌های به ارث رسیده این قریب ۸۰ سال رنج و محنت و اشغالگری رژیم اسرائیل و در کنار همه این سختی‌هایی که این روزها تجربه می‌کنند؛ از دست دادن خانه، فرزندان، برادران، خواهران، پدران و مادران در عین حال زبان‌شان از شکر خدای متعال و دیدن خوبی‌های این حرکت و نگاه به جنبه‌های راهبردی این مقاومت غافل نشده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه امروزه، دنیا، دنیای رسانه و عصر شبکه‌های اجتماعی است، بازنشر رفتارهای این مظلومان مقتدر در منطقه غزه فلسطین خود بهترین تبلیغ عملی اسلام می‌تواند باشد؛ چیزی که این روزها شاهد آن هستیم.

فردآقایی گفت: از طرف دیگر، بخش قابل توجهی از مردم دنیا، ذهن و قلبی آماده برای پذیرش حق و حقیقت دارند؛ چون پذیرش حق یک امر کاملاً فطری است و طبیعتاً اگر رسانه‌های بیگانه اجازه بدهند و اصل حرکت مردم فلسطین ـ که مبتنی بر آموزه‌های دقیق اسلام مثل صبر، مقاومت، استعانت از نماز و توجه به مقوله جهاد در راه خدا است ـ در رسانه‌ها منعکس شود، مردم جهان با آنها همراه می‌شوند و این یکی از فرصت‌های بی نظیر را برای تبلیغ عملی آموزه‌های دین اسلام در برابر ما قرار می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: گرچه هجمه به اسلام فراوان است و پروپاگاندای رسانه‌ای غرب کم نیست، اما جبهه مقاومت که بنا دارد در مقابل اسرائیل و نظام سلطه ایستادگی کند، تقریباً حالت بی‌ سلاحی یک دهه یا دو دهه قبل را ندارد و ما الان خبرنگاران آزادی داریم که در کل دنیا در منطقه حضور دارند. رسانه‌هایی داریم که در انعکاس این موضوعات فعال هستند و تفوق رسانه‌ای جبهه مقاومت در ساعات اولیه آغاز جنگ در ۷ اکتبر نشان دهنده این است که نظام حق و کشورهایی که دل در گروی آزادی مسجد الاقصی و کشور فلسطین دارند، اگر هماهنگ عمل کنند، با اندک رسانه‌ای که دارند و با همراهی قلوب آماده مردم در سراسر دنیا، قطعا می‌توانند پیروز شوند.

انتهای پیام
captcha