فراخوان جشنواره استانی شعر و داستان بومی و محلی در چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد
کد خبر: 4179918
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰

فراخوان جشنواره استانی شعر و داستان بومی و محلی در چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز فراخوان جشنواره استانی شعر و داستان بومی و محلی با عنوان «یلدا» گفت: این جشنواره اواخر پاییز امسال به میزبانی شهرستان فارسان برگزار خواهد شد.

حجت الله شیروانی، معاون مدیرکل ارشاد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله شیروانی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز فراخوان جشنواره استانی شعر و داستان بومی و محلی با عنوان «یلدا» گفت: این جشنواره اواخر پاییز امسال به میزبانی شهرستان فارسان برگزار خواهد شد.

شیروانی افزود: یلدا؛ صله رحم و سنت تکریم بزرگان، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خانواده الگوی ایرانی، بازنمایی فرهنگ بومی و محلی استان و امید و نشاط اجتماعی در سایه تداوم سنت‌های حسنه دینی، ملی و محلی از جمله محورهای جشنواره شعر و داستان یلدا است.

وی با بیان اینکه شاعران و نویسندگان علاقه‌مند به موضوعات بومی و محلی می‌توانند آثار خود را در دیگر محورهای این جشنواره همچون اعیاد و سنت‌های ایرانی و اسلامی و همچنین سایر پرداخت‌ها به آیین، سنن و باورها به عنوان الگوهای دیرینه و نیکوی زندگی به دبیرخانه ارسال کنند، تصریح کرد: بخش آزاد نیز برای دریافت آثار هنرمندان استانی در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

شیروانی یادآور شد: آثار تولیدی در تمامی قالب‌های شعری و داستان کوتاه قابل ارائه به دبیرخانه جشنواره یلدا است و به برگزیدگان عناوین اول تا سوم به ترتیب هدایای 20، 15 و 10 میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت زمینه‌سازی برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و محلی و نقش این بخش از مؤلفه‌های فرهنگی در شکل‌گیری هویت ملی افزود: به همین منظور، کودکان صاحب اثر در جشنواره یلدا هم بنا به رأی هیات داوران به عنوان شایسته تقدیر، هدیه پنج میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری درباره شرایط ارسال اثر به جشنواره شعر و داستان بومی و محلی یلدا نیز گفت: هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر سه اثر در هر بخش است و داستان‌های کوتاه نیز باید بین پنج تا هفت هزار کلمه تنظیم شود.

شیروانی در پایان گفت: شاعران و نویسندگان استان برای شرکت در جشنواره شعر و داستان بومی و محلی یلدا می‌توانند آثار خود را تا 20 آذر امسال به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسان ارسال کنند و یا با شماره 09103122599 در پیام‌رسان‌های داخلی ارتباط بگیرند.

انتهای پیام
captcha