تمدید پروانه فعالیت ۵۷ مؤسسه قرآنی استان تهران
کد خبر: 4179547
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

تمدید پروانه فعالیت ۵۷ مؤسسه قرآنی استان تهران

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران از ثبت ۱۳۰ موسسه دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، متقاضی تمدید پروانه فعالیت در سامانه مربوطه خبر داد و گفت: مجوز ۵۷ مؤسسه تمدید شده است.

سیدحسن دهقان، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به گزارش تمدید مجوزهای فعالیت موسسات قرآنی این استان گفت: بر اساس بازدیدها و نشست‌هایی که با مدیران تشکل‌های قرآنی اعم از اعضای هیئت مدیره، نمایندگان شعب و موسسات برخی شهرستان‌های استان داشتیم، مشخص شد مهمترین دغدغه موسسات، پایان اعتبار مجوز فعالیت و مراحل سخت و پرهزینه تمدید مجوز بود.

وی با اشاره به اینکه تمام موسسات قرآنی دارای پروانه فعالیت منقضی در کشور با این مشکل روبرو بودند، ادامه داد: سرانجام با همفکری و مساعدت اتحادیه کشوری موسسات و سازمان دارالقرآن الکریم و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، مقرر شد تا با راه‌اندزی سامانه‌ای این روند سرعت پیدا کند و در کمتر از ۱۰ روز کاری، مجوزها تمدید شود.

دهقان با اشاره به اینکه سامانه فوق از سوی اتحادیه کشوری موسسات قرآنی راه‌اندازی شد، بیان کرد: بنابراین ۱۳۰ موسسه استان تهران و دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی تا کنون متقاضی ثبت‌نام در سامانه مذکور شده‌ند که از این تعداد، حدود ۸۰ موسسه موفق به ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه شدند. همچنین تعداد ۵۷ مجوز ثبت‌نام‌شدگان، صادر شده است که بخشی از آن را اتحادیه استان تهران دریافت کرده است و مابقی به محض دریافت توسط اتحادیه کشوری به اتحادیه استان تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: در راستای تمدید مجوز موسسات دارای پروانه فعالیت از وزارت ارشاد، می‌توانند با مراجعه به پروفایل خود در سامانه حمد به نشانی qia.ir نسبت به ثبت درخواست و تمدید پروانه فعالیت اقدام کنند که براساس فرایند جدید تعریف شده در سامانه حمد، پس از ثبت درخواست و تکمیل مدارک لازم، پروانه فعالیت مؤسسه در کوتاهترین زمان ممکن صادر می‌شود.

انتهای پیام
captcha