محکومیت ارسال نامه‌های اسلام‌هراسانه به مساجد آلمان
کد خبر: 4179161
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

محکومیت ارسال نامه‌های اسلام‌هراسانه به مساجد آلمان

مقامات سه مسجد در آلمان ارسال نامه‌های حاوی پیام‌های اسلام‌هراسانه به این مساجد را محکوم کردند.

محکومیت ارسال نامه‌های اسلام‌هراسانه به مساجد آلمان

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی، در پی ارسال بسته‌ها و نامه‌های توهین‌آمیز و تهدیدهای نژادپرستانه به سه مسجد وابسته به اتحادیه امور دینی ترکیه، مسئولان این مساجد این اقدامات را محکوم کردند.

بسته‌هایی حاوی تهدیدات نژادپرستانه و توهین به زبان‌های ترکی و آلمانی و همچنین صفحاتی از قرآن، گوشت خوک به سه مسجد وابسته به اتحادیه ترکی اسلامی امور مذهبی (DITIB) در آلمان ارسال شد.

مسجد مولانا در کاسترو-راوکسل روز جمعه و مسجد مرکزی در ریکلینهاوزن روز شنبه و مسجد مرکزی در بوخوم، واقع در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان (NRW) روز دوشنبه این بسته‌ها را دریافت کردند.

یک شکایت جنایی علیه فرستندگان این بسته‌ها تنظیم شده است و رهبران مساجد محلی با ابراز تأسف عمیق از این حملات، آنها را به شدت محکوم و بر لزوم دستگیری و تحویل عاملان آن به عدالت تأکید کردند. پلیس تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

در پی این حوادث، عدنان آکچای، رئیس مسجد مرکزی بوخوم؛ خیری ییلماز، رئیس مسجد مرکزی رکلینگهاوزن؛ و کوبیلای چورباچی، رئیس مسجد کاستروپ-راکسل مولانا، بیانیه مشترکی ارائه کردند.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه حملات به شدت محکوم می‌شود، آمده است: در برابر تحریکات، مانند همیشه از مواضع شرافتمندانه و معقول خود منحرف نخواهیم شد. این حمله نفرت‌انگیز ما و همسایگانمان را عمیقاً ناراحت کرده است. هم ما و هم نمازگزاران این مساجد نگران هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله‌هایی از این دست نگرانی‌های جدی در جامعه ایجاد می‌کند. ما خواستار آن هستیم که عامل یا عاملان هر چه سریعتر دستگیر و به عدالت سپرده شوند.

هر سال پلیس آلمان صدها حمله به مسلمانان و مراکز اسلامی در این کشور را ثبت می‌کند. با وجود این نیروهای امنیتی و پلیس فدرال ادعا می‌کنند که این حملات صرفاً با انگیزه اسلام‌هراسی انجام نمی‌شود و نباید نگران افزایش این حملات بود.

بر اساس گزارش DITIB، سال گذشته حداقل 35 مسجد در آلمان مورد حمله قرار گرفت که اکثر این حملات با انگیزه ضد مسلمانان و افراط‌گرایی راست در این کشور انجام شده است.

انتهای پیام
captcha