دفاع ترامپ از دیدگاه خود در تمجید از حزب الله لبنان
کد خبر: 4178587
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

دفاع ترامپ از دیدگاه خود در تمجید از حزب الله لبنان

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا که پیشتر حزب الله لبنان را «بسیار باهوش» خوانده بود، از این سخنان خود دفاع کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، در هفته‌های اخیر، ترامپ با توصیف حزب‌الله لبنان، یکی از سرسخت‌ترین دشمنان رژیم اشغالگر اسرائیل و متحد حماس، با عنوان «بسیار باهوش» جنجال برانگیخت.

 ترامپ روز جمعه در تلاش برای دفاع از عقیده خود، مطلبی را در پلتفرم  Truth Social منتشر کرد.

در مطلبی که ترامپ به اشتراک گذاشته و توسط مفسر محافظه‌کار جفری لرد نوشته شده است، وی استدلال می‌کند که اقدام رئیس‌جمهور سابق در استفاده از صفت «باهوش» برای حزب الله اقدامی موجه بوده است.

ترامپ در سخنرانی 11 اکتبر از اطلاعات حزب الله که ایالات متحده آن را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است، تمجید کرد. ترامپ گفت: همانطور که می‌دانید، حزب‌الله بسیار باهوش است. همه آنها بسیار باهوش هستند.

لرد یکی از مقامات سابق کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان، از حامیان اولیه ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود. او اولین مفسر آشکارا طرفدار ترامپ بود که CNN قبل از اخراج از سمت خود در سال 2017 به دلیل توئیتی که حاوی سلام نازی‌ها بود، استخدام کرد.

لرد در مقاله خود از موضع ترامپ دفاع کرد و نوشت: میان توصیف «هوشمند» و مفاهیم خیر، شر یا بی‌تفاوتی، مطلقاً هیچ ارتباطی وجود ندارد. لرد در ستون خود در مجله آمریکایی اسپکتیتور در این ماه هم نوشت که اعتراف ترامپ به باهوش بودن حزب الله به خودی خود هوشمندانه است.

اظهارات ترامپ که در آن حزب‌الله را هوشمند توصیف کرد، واکنش‌های زیادی در داخل و خارج از کشور، از جمله در میان رقبای او برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ برانگیخت. کاخ سفید بلافاصله به اظهارات ترامپ در خصوص حزب الله پاسخ داد.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در آن زمان گفت که اظهارات ترامپ که در آن حزب الله را باهوش توصیف کرده، خطرناک و غیرعادی است. بیتس مدعی شد: ما مطلقاً نمی‌دانیم چرا یک آمریکایی از یک سازمان تروریستی مورد حمایت ایران تمجید و آن را هوشمند توصیف می‌کند.

استفان چانگ، سخنگوی ترامپ نیز به نوبه خود از اظهارات رئیس‌جمهور سابق دفاع کرد. این سخنگو گفت که اشاره ترامپ به بیانیه یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در دوشنبه گذشته بود که ابراز نگرانی کرد که حزب الله جبهه دومی را به موازات حمله حماس باز کند.

انتهای پیام
captcha