لزوم توجه به تبلیغ جاذبه‌های گردشگری در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 4178437
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان تأکید کرد:

لزوم توجه به تبلیغ جاذبه‌های گردشگری در سیستان‌وبلوچستان

آیت‌الله محامی گفت: در سطح سیستان‌وبلوچستان از جاذبه‌های گردشگری خوبی برخوردار هستیم اما متأسفانه کمتر در این حوزه فعالیت شده است لذا باید در گام اول به آماده‌سازی و تبلیغ جاذبه‌های گردشگری توجه شود.

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی امام‌ جمعه زاهدان، شامگاه شنبه، ۶ آبان‌ماه، در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی سیستان‌وبلوچستان، گفت: فعالیت در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهم و از موارد تأثیرگذار در استان است و اداره‌کل میراث فرهنگی باید بتواند نقش خود را به‌ خوبی ایفا کند.
 
امام‌ جمعه زاهدان افزود: مصادیق متعددی از میراث‌ فرهنگی در سطح سیستان‌وبلوچستان وجود دارد که به نوعی شناسنامه استان ماست و می‌توانیم از آنها استفاده فرهنگی و انقلابی داشته باشیم چرا که یک تاریخ در دل این میراث نهفته است و باید در حفظ، احیا و معرفی این پیشینه و تاریخ تلاش کنیم.
 
آیت‌الله محامی بیان کرد: گردشگری دارای ابعاد مختلف است که اقتصاد تنها یک عرصه از آن است و در سطح سیستان‌وبلوچستان از جاذبه‌های گردشگری خوبی برخوردار هستیم اما متأسفانه کمتر در این حوزه فعالیت شده و باید یک بسته به هم پیوسته با همکاری دستگاه‌های مختلف در این حوزه به اجرا در آید.
 
وی ادامه داد: گام اول آماده‌سازی این جاذبه‌ها برای رفت‌ و آمد گردشگران و سپس تبلیغ و معرفی آن‌هاست و البته در کنار آن باید به فرهنگ اسلامی هم توجه داشته باشیم چرا که در مواردی برخی اقدامات آسیب‌زاست، در حوزه صنایع دستی نیز با وجود این‌که اشتغال‌زایی خوبی به همراه دارد اما باز هم چندان گسترش پیدا نکرده و باید با ارائه آموزش‌ها و سپس برقراری ارتباط بین فروشنده و خریدار گامی موثر در این جهت بردارید.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، گفت: برای اینکه بتوانیم در تمامی این حوزه‌ها موفق عمل کنیم ابتدا باید نیروی انسانی با انگیزه و با روحیه جهادی داشته باشید چرا که با فعالیت‌های معمولی چندان کاری پیش نخواهد رفت و این‌کار نیازمند ارتقای انگیزه نیروهاست، این انگیزه گاهی شامل مباحث مادی است اما بخش مهم‌تر آن ارتقای انگیزه‌های الهی و ارزشی است که در این‌صورت فرد بهتر کار خود را انجام می‌دهد.
 
آیت‌الله محامی گفت: نیروها باید به خوبی مدیریت شوند به گونه‌ای که احساس کنند قانون معیار کار است و به طرح و برنامه‌های آن‌ها کم توجهی نمی‌شود که در این‌صورت نیروها احساس می‌کنند زحمات آنها هدر نرفته و انگیزه کار پیدا می‌کنند، طبعأ در جایی که کار آماده باشد زودتر به نتیجه رسیده و عامل خرسندی است اما در جایی که فعالیت سخت است کار دارای ارزش بیشتری است و اگر بتوانید پایه‌گذاری خوبی داشته باشید کار شما ارزش بیشتری خواهد داشت.
 
همچنین در ابتدای این دیدار محمدهادی طهرانی مقدم، مدیرکل میراث فرهنگی سیستان‌بلوچستان نیز به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این مجموعه پرداخت.
انتهای پیام
captcha