خیران در ۱۰۰ درصد مدارس در حال ساخت کشور نقش دارند
کد خبر: 4178025
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

خیران در ۱۰۰ درصد مدارس در حال ساخت کشور نقش دارند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد مدارس در حال ساخت کشور توسط خیرین ساخته می‌شود، گفت: رویکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، وزارت آموزش و پرورش و ادارات آموزش و پرورش تکریم خیران به شیوه‌های مختلف است.

آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز گوجان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز، چهارم آبان‌‌ماه در آیین افتتاح آموزشگاه شش کلاسه خیری امام رضا(ع) گوجان با اشاره به افتتاح ۲۰۲۰ مدرسه در کشور در شش ماهه نخست امسال، اظهار کرد: از این تعداد، ۴۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با حدود ۱۲۰ کلاس درس مربوط به این استان است که با افتتاح این تعداد پروژه، ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع به سرانه فضای آموزشی استان افزوده شده که البته تا رسیدن به استانداردهای در سند تحول بنیادین فاصله بسیار است.

وی در ادامه افزود: ذلت و درماندگی رژیم کودک‌کش را با چشم می‌بینیم، این اتفاق و صحنه‌ها برای کودکان و زنان غم‌انگیز است، البته همه کشورهای حامی اسرائیل برای رهایی از این منجلاب تلاش می‌کنند اما حماس با کمترین امکانات تلاش‌های خود را انجام می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش، گفت: کوچک‌انگاری آموزش و پرورش خطای راهبردی است، راه قوی شدن چهارمحال و بختیاری مدرسه‌سازی است.

خان‌محمدی گفت: توجه به آموزش و پرورش به‌ویژه بحث کالبد، متن و معلم ارکان بسیار مهمی بوده که این سه موضوع مباحث معنوی را پررنگ کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز ساماندهی شدند، تصریح کرد: در این استان پراکندگی روستاها با همه کمبودها زیاد است اما معلم در حال تدریس است، سالیان سال بیان شد که معلم به تعداد کافی وجود دارد اما کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری بر احیای دانشگاه فرهنگیان تأکيد کردند که خوشبختانه در این استان با همه مشکلات، بحث کمبود معلم برطرف شد.

به گفته وی، در صورتی‌که درس مبارزه از کتب درسی، معرفت وجودی، بیان، کلام و عمل حذف شود در حقیقت به معنای باختن بازی است و مدرسه نباید از درس شهادت غافل شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: باید حاج قاسم‌ها در مدرسه تربیت شوند، از طرفی اصل موضوع در بحث پرورشی مبارزه است و ضرورت دارد شرایط مطلوب تحصیل برای رشد و تعالی دانش‌آموزان مهیا شود.

خان‌محمدی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مدارس در حال ساخت کشور توسط خیرین ساخته می‌شود، تأکيد کرد: رویکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، وزارت آموزش و پرورش و ادارات آموزش و پرورش تکریم از خیران به شیوه‌های مختلف است، از طرفی لازم است مدیران مدارس خیری بر ارتباط‌گیری با خیران توجه کنند.

در ادامه، ایرج کریمی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اقدام مطلوب خیرین تبدیل به فضای با ارزش برای پرورش و تربیت افراد شده است.

وی گفت: این مدرسه شش کلاسه به مساحت ۹۵۰ متر مربع در سال ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد که دارای پنج اتاق اداری، شش کلاس درس، نمازخانه به مساحت ۸۰ متر مربع و محوطه‌سازی ۱۵۰۰ متر با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و ۴۶۰ میلیون تومان از سوی خیرین ساخته شد.

سیدهادی صالحی، فرماندار شهرستان فارسان نیز با اشاره به وجود ۲۳ هزار دانش‌آموز در این شهرستان، تصریح کرد: ۱۴۷ مدرسه دولتی در این شهرستان وجود دارد که شاهد مشکلات متعددی در حوزه زیرساخت‌های تجهیزات و مدارس هستیم، از طرفی با وجود افزایش سرانه فضای ورزشی حدود یک سوم متوسط استانی است.

به گفته وی، بخش عمده‌ای از مدارس شهرستان نیازمند بازسازی بوده که لازم است در سفر دوم رییس جمهور به استان توجه ویژه‌ای به این شهرستان صورت گیرد.

صالحی افزود: مدرسه خیری مدیریت سبز نیازمند تأمين اعتبار است، همچنین سالن سینمای آموزش و پرورش در فارسان و مجتمع فرهنگیان باباحیدر نیازمند پیگیری‌هایی در سطح ملی است.

فرماندار فارسان تأکيد کرد: دو مدرسه خیری در فیل‌آباد و شهر فارسان وجود دارد که عملیات عمرانی آن‌ها آغاز شده که امید است از سوی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اقداماتی صورت گیرد که تا پایان دولت سیزدهم در نقاط مختلف شهرستان فارسان سرانه فصای آموزشی، ورزشی و دانش‌آموزی ارتقا یابد.

انتهای پیام
captcha