از افزایش آمار شهدا به 7 هزار نفر تا ادعای حمله زمینی محدود به غزه
کد خبر: 4177944
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
آخرین تحولات فلسطین؛

از افزایش آمار شهدا به 7 هزار نفر تا ادعای حمله زمینی محدود به غزه

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین درپی تداوم حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه آمار شهدا در این منطقه که عمدتا غیر نظامیان و از جمله زنان و کودکان هستند، به بیش از 7 هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار خود از افزایش شمار شهدای جنگ غزه به هفت هزار و ۱۶۵ نفر خبر داد.

از مجموع شهدای غزه حدود سه هزار نفر کودک و بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر هم زن هستند.

در حمله دیشب جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به تعدادی خانه در خان یونس در جنوب نوار غزه، ۱۴ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۸۲ نفر دیگر زخمی شدند و شماری هم هنوز زیر آوار هستند.

همچنین منابع پزشکی اعلام کردند که در بمباران‌ دیروز برج میکونی تاج و خیابان یرموک و جلاء در شهر غزه، ۳۳ فلسطینی شهید شدند و اجساد آن‌ها از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره عملیات زمینی محدود در غزه

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه، ۲۶ اکتبر) از حمله زمینی «نسبتا گسترده» نیروهای اسرائیلی به نوار غزه در شب گذشته خبر داد.

ارتش این رژیم با انتشاری ویدئویی ادعا کرد که در چارچوب تدارک برای «مرحله بعدی عملیات نظامی » با استفاده از تانک یک یورش را در شمال غزه انجام داده و نیروهایش شبانه برای یورش در چارچوب انجام عملیات زمینی  وارد نوار غزه شده‌اند و پس از آن به سمت فلسطین اشغالی عقب‌نشینی کرده اند.

پیشتر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود: ما در حال آماده شدن برای انجام بزودی یک حمله زمینی هستیم. من با رئیس ستاد مشترک ارتش، تاریخی را برای عملیات زمینی مشخص کردم.ما شهروندان اسرائیلی را ترغیب می‌کنیم سلاح حمل کنند. همۀ از جمله خود من باید درباره شکست امنیتی در ماجرای حمله از غزه پاسخگو باشند، اما بعد از جنگ.

از افزایش آمار شهدا به 7 هزار نفر تا ادعای حمله زمینی محدود به غزه

درخواست قطع روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا در پیامی ویدیویی در واکنش به نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه خواستار قطع روابط دیپلماتیک با تل آویو و احضار سران این رژیم به دادگاه جنایات جنگی شد.

به گزارش اسپوتنیک، «پون پلارا» وزیر امور حقوق اجتماعی اسپانیا در واکنش به نسل کشی مردم بی پناه غزه از سوی رژیم صهیونیستی خواستار قطع روابط همه کشورهای اروپایی با این رژیم منفور شد.

خانم پلارا در ویدیویی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، گفت: پس از اینکه از تصمیم نخست وزیر اسرائیل در امتناع از اعطای روادید به مقامات سازمان ملل متحد به اسرائیل مطلع شدیم، این بدین معناست که نتانیاهو و اسرائیل نسبت به مسئولیت خود در اشغالگری غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی برای چندین دهه شانه خالی کرده‌اند.

وی افزود: کشورهای اتحادیه اروپا باید فوراً علیه اسرائیل چهار اقدام را اتخاذ کنند: تعلیق روابط دیپلماتیک با اسرائیل، وضع قاطعانه تحریم‌های اقتصادی، تحریم تسلیحاتی، و احضار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و سایر حاکمان سیاسی به دادگاه جنایی بین‌المللی به علت بمباران غیرنظامیان در نوار غزه.

این مقام اسپانیایی بار دیگر در پیام ویدئویی خود خواستار تحرک کشورهای اروپایی در جلوگیری از ادامه کشتار جمعی اهالی غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد.

از افزایش آمار شهدا به 7 هزار نفر تا ادعای حمله زمینی محدود به غزه

عضو ارشد حماس: ورود زمینی صهیونیست‌ها به غزه صحنه باشکوهی رقم می‌زند

صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه چهارشنبه گفت که ما شاهد حماسه‌سازی دلاورانه مقاومت لبنان در برابر اشغالگران هستیم.

وی که با شبکه خبری المنار مصاحبه می‌کرد، گفت: حزب‌الله در تمامی سطوح نظامی و سیاسی فعالیت دارد و این نبرد، نبرد آن‌ها نیز هست و هدف و سرنوشت ما یکی است.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: حمله جنایتکارانه صهیونیست‌ها منجر به تلفات زیادی در میان غیرنظامیان می‌شود و دشمن اطمینان خاطر دارد که دشمن غربی از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: نبرد و سرنوشت ما در راه قدس یکی است و ما در این جنگ همواره در ارتباط هستیم و تمام دیدارها با حزب‌الله علنی نمی‌شود. ما در روز نخست جنگ با سید دیدار کردیم.

العاروری گفت: اگر دشمن زمینی وارد غزه شود، صفحه جدید و باشکوهی برای مردم ما باز خواهد شد و اشغالگران شکست بی‌سابقه‌ای را متحمل خواهند شد.

هدف قرارگرفتن بالگرد اسرائیلی توسط مقاومت فلسطین

کتائب شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، امروز (پنجشنبه، ۲۶ اکتبر) در بیستمین روز عملیات طوفان الاقصی، از هدف قرار دادن یک بالگرد رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه البریج با پدافند هوایی خبر داد.

شاخه نظامی حماس، امروز اعلام کرد که با یک فروند موشک «سام ۷»، این بالگرد را هدف قرار داده و رزمندگان القسام، اصابت موشک به بالگرد را تایید می‌کنند.

این در حالی است که پیشتر،رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که ارتش اسرائیل شرق اردوگاه آوارگان البریج واقع در مرکز نوار غزه را مورد حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

از افزایش آمار شهدا به 7 هزار نفر تا ادعای حمله زمینی محدود به غزه

سرکوب گروه دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا

بعد از درخواست دوست ران دسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا و نامزد رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه آمریکا برای اخراج دانشجویان حامی فلسطین، رئیس دانشگاه ایالتی به توصیه او فعالیت یک گروه دانشجویی حامی فلسطین را ممنوع کرد.

ری رودریگز، رئیس سازمان دانشگاه‌ ایالتی فلوریدا به دانشکده‌های این دانشگاه دستور داد شعبه‌های یک گروه دانشجویی حامی فلسطین را به این بهانه که از جنبش حماس حمایت می‌کند منحل کنند و از احتمال پیگرد قضایی این گروه صحبت کرد.

به نوشته پایگاه بیزنس اینسایدر، رودریگز روز سه شنبه با صدور یادداشتی اعلام کرد، بعد از رایزنی با دسانتیس، دستور می‌دهد تمامی شعبه‌های گروه «دانشجویان حامی عدالت در فلسطین» در دانشگاه‌های ایالتی فلوریدا برچیده شوند.

رودریگز ادعا کرد، این گروه دانشجویی از حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی از طریق عرضه بیانیه‌ای به دانشجویان با موضوع گسترش «مقاومت» در سراسر جهان حمایت کرده است.

او همچنین از طرح قانونی در فلوریدا صحبت کرد که طبق آن «حمایت مادی عمدی از گروه تعیین شده به عنوان سازمان تروریستی خارجی» جرم محسوب خواهد شد.

هفته گذشته فرماندار فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در مورد حضور حامیان فلسطینیان در ایالات متحده هشدار داده و گفت تمام دانشجویان خارجی که از جنبش حماس و اقداماتش علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، باید روادیدشان لغو شود.

اظهارات دسانتیس در حالی مطرح شدند که بسیاری از دانشجویان حامی حماس در آمریکا پس از حملات شدید رژیم صهیونیستی که موجب شهادت شمار گسترده‌ای از غیرنظامیان فلسطینی شد، در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور حمایت آشکار خود را از اقدامات حماس علیه رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

از افزایش آمار شهدا به 7 هزار نفر تا ادعای حمله زمینی محدود به غزه

شهادت خانواده خبرنگار الجزیره در غزه + فیلم

وائل الدحدوح، خبرنگار شبکه الجزیره همسر، دختر و پسرش را در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از دست داد.

وائل دحدوح که ساعاتی پیش همسر و دو فرزندش را بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از دست داد، گفت: اشکهای ما از سر انسانیت و نه از روی ضعف است. رژیم صهیونیستی قطعا شکست خورده است.

خانه این خبرنگار در منطقه‌ای قرار داشت که ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینیان خواسته بود به آنجا بروند تا جانشان در امان باشد.

از افزایش آمار شهدا به 7 هزار نفر تا ادعای حمله زمینی محدود به غزه

انتهای پیام
captcha