اتمام تحصیلات حوزوی به معنی آغاز رسالت طلبگی است
کد خبر: 4177717
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل:

اتمام تحصیلات حوزوی به معنی آغاز رسالت طلبگی است

حجت‌الاسلام رسول خواسته با بیان اینکه اتمام تحصیلات حوزوی نقطه آغاز رسالت طلبگی است، گفت: به‌طور قطع رشد و ترقی حوزه با وجود طلبه اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام رسول خواسته، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام رسول خواسته، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، سوم آبان‌ماه، در نشست با مبلغان مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) ارزش و منزلت فعالیت تبلیغ دین مبین اسلام را ستودنی بیان کرد و گفت: مبلغان خواهر بایستی بر خود ببالند که در مسیر هدایت و تربیت انسان‌ها قرار گرفته‌اند چرا که توفیق حضور در این عرصه بر هر کسی میسر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اتمام تحصیلات حوزوی به معنای آغاز رسالت طلبگی است، افزود: به‌طور قطع حوزه با وجود طلبه معنی پیدا کرده و رشد می‌کند بنابراین بانوان مبلغ بایستی با حوزه ارتباط عاطفی، علمی، معنوی و فکری داشته باشند. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با اشاره به اینکه تلاش برای قرارگیری خواهران طلبه در جایگاه‌های مختلف تبلیغی از وظیفه مسئولان حوزه علمیه خواهران است، بیان کرد: اثرگذاری تبلیغی بانوان مبلغ در جامعه برای ما نمایان و محسوس است بنابراین تمام توان خود را برای حل موانع تبلیغی خواهران به کار خواهیم بست.

خواسته تصریح کرد: یک مبلغ دینی زمانی در عرصه تبلیغ موفق خواهد بود که اتصال خود را از سرچشمه و منبع علم قطع نکند مبلغی که ارتباطش را با حوزه قطع کند دچار کمبود مطالب و منابع تبلیغی شده و در نهایت عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: خواهران مبلغ بایستی با مطالعه و اندوخته‌های علمی و معنوی خود جایگاه نهاد مقدس حوزه علمیه بانوان را در جامعه تثبیت کنند به‌خصوص امروزه که دشمنان سفاک با راه‌اندازی جنگ شناختی، فرهنگ اسلامی و نهاد مقدس خانواده را نشانه رفته‌اند با تقویت علمی و معنوی خود توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب کنند.

انتهای پیام
captcha