توسعه روستاهای سیستان‌وبلوچستان در دستور کار مسئولان باشد
کد خبر: 4177172
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

توسعه روستاهای سیستان‌وبلوچستان در دستور کار مسئولان باشد

محمد کرمی گفت: تقویت و هدایت روستاها برای تبدیل‌شدن به روستای مولد که تأثیر مستقیمی در امنیت غذایی جامعه دارد و داشتن طرح و برنامه‌ برای توسعه تک تک روستاهای سیستان‌وبلوچستان در دستور کار مسئولان باشد.

مسئولان سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط‌ عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، روز گذشته، 30 مهرماه،‌ در حاشیه دیدار با مسئولان عمرانی استان با اشاره به اهمیت موضوع روستاها اظهار کرد: روستاها نباید از نظر امکانات با شهرها تفاوتی داشته باشند و دستگاه‌ها، در نظام بودجه‌بندی توجه ویژه‌ای به روستاها داشته باشند.
  
وی اضافه کرد: توجه ویژه‌ای به زیر ساخت‌‌های روستایی از جمله زیرساخت جاده‌ای، ورزشی، فرهنگی و...، مورد انتظار است، عملکرد مناسب در حیطه کاری و ارائه خدمات به مردم و مسئولیت‌پذیری مدیران باید مورد توجه قرار بگیرد، با توجه به اختیاراتی که به استان سیستان‌وبلوچستان داده شده، در بسیاری از موارد نیاز به جلب موافقت مرکز نیست و می‌توان در اسرع وقت تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: طرح هادی روستا باید با جدیت پیگیری و در روستاها زمین برای ساخت ویلا باغ‌ها و منازل سازگار با فرهنگ منطقه در اختیار مردم قرار بگیرد تا مشکلات مسکن مردم حل شود، نظارت، دقت و سخت‌گیری بر انجام کار باعث افزایش کیفیت پروژه‌ها می‌شود.
 
کرمی گفت: استان سیستان‌وبلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که متأسفانه از این پتانسیل‌ها بهره‌برداری نشده و با اجرای پروژه‌های بزرگ، اقدامات بزرگی برای توسعه استان انجام می‌شود، کارهای زیربنایی در زمینه انتقال آب، جاده، راه آهن و بخش مسکن صورت گرفته و باید کنترل و نظارت ادامه داشته باشد تا شاهد پیشرفت بیشتر در عرصه توسعه زیرساخت‌ها باشیم.
 
وی با اشاره به اجرای طرح روستای هوشمند گفت: نوآوری و خلاقیت در کار بسیار مهم است و هر روز باید تلاش کنیم که با بهترین و ساده‌ترین روش کارها را پیش ببریم، طرح تقویت نیروی انسانی روستاها و بهره‌وری در کار، مجموعه و کارکنان در اولویت باشد تا از نظر بهره‌وری الگویی برای مجموعه‌های دیگر باشیم، مدیران عمرانی هم باید در برنامه‌ریزی، بودجه ریزی، مبلمان شهری، نگهداری مناسب از تجهیزات و ماشین آلات، اولویت بندی و خروجی اقدامات را مورد توجه قرار دهند.
انتهای پیام
captcha