طلاب به مهارت‌آموزی اهمیت دهند
کد خبر: 4175401
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

طلاب به مهارت‌آموزی اهمیت دهند

مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی بر مهارت‌آموزی از سوی طلاب و روحانیون تاکید کرد.

حجت‌الاسلام علی گوهری، مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام علی گوهری، مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی امروز 23 مهرماه در جمع مبلغان طرح هجرت استان اظهارکرد: روحانیون و طلاب در هر جایگاه و مقامی، ارتباط خود را با حوزه‌های علمیه استمرار بخشند و در حوزه‌های علمیه ولو جهت مطالعه شخصی حضور دائم و مستمر یابند.

وی ادامه داد: علمای بسیاز بزرگی همانند مقام معظم رهبری به رغم مشغله و گرفتاری‌های کاری باز هم خواهان حضور در جمع طلاب و تدریس داشتند.

گوهری با تاکید بر اینکه باید به مسئله مهارت آموزی طلاب اهمیت بیشتری داده شود،تصریح کرد: ائمه جماعت از طلاب سطوح مختلف جهت مکبری، بیان احکام و سایر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جماعت باید با نگاه بلندمدت و مستمر در راستای رسالت انبیا به انسان‌سازی و کادرسازی همت گمارند و زمینه رشد و اعتلای علمی و عملی طلاب را فراهم سازند.

گوهری خطاب به طلاب و مبلغان، تصریح کرد: از انجام اموری که موجب ایجاد نگاه مثبت به روحانیت و حوزه‌های علمیه می‌شود دریغ نکنید ولو در ظاهر تبادر به ریا شود.

وی با اشاره به حدیث قَلِيلٌ مَدُومٌ عَلَيْهِ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرٍ مَمْلُولٍ مِنْهُ از حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: ائمه جماعات مبادرت به انجام مستحبات هرچند قلیل ولی مستمر و ثابت کنند همانند خواندن نوافل نماز، زیرا همین ثابت‌ها انسان سازند.

انتهای پیام
captcha