رژیم صهیونیستی در حال یک «جنایت تعمدی گسترده سیستماتیک» در غزه است
کد خبر: 4175142
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
حجت‌الاسلام پژمانفر:

رژیم صهیونیستی در حال یک «جنایت تعمدی گسترده سیستماتیک» در غزه است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حال یک کشتار و جنایت بشری تعمدی گسترده سیستماتیک در غزه است، گفت: این اقدام صهیونیست‌ها به نوعی یک «پاکسازی قومی و بشری» مصداق واقعی جنایت جنگی و رفتار ضد حقوق بشر است و قطعا از سوی سایر گروه‌های مقاومت در منطقه بی‌پاسخ نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن،‌ عترت و نماز و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره تحولات اخیر در فلسطین و حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: اتفاقاتی که این روزها در غزه در حال رخ دادن است، یک کشتار و جنایت بشری تعمدی گسترده سیستماتیک از سوی رژیم صهیونیستی است که می‌توان آن را نوعی «پاکسازی قومی و بشری در نوار غزه» نامید؛ این رژیم زنان، کودکان و مردان بی‌پناه غیرنظامی و حتی خبرنگاران و کادر پزشکی را در یک زندان محاصره‌شده به راحتی و در سکوت مجامع و نهادهای بین‌المللی حقوق بشری و رسانه‌های مدعی طرفداری از حقوق بشر، می‌کشد.         
 
وی افزود: این اقدامات رژیم صهیونیستی مصداق واقعی جنایت جنگی و رفتار ضد حقوق بشر است و قطعاً از سوی سایر گروه‌های مقاومت در منطقه بی‌پاسخ نمی‌ماند و ملت‌های اسلامی زیر پرچم قرآن و اسلام در کنار انسان‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب در سراسر جهان با هر عقیده و باوری در مقابل این رفتارهای ضد بشری اسرائیل به پا خواهند خاست.
 

بیشتر بخوانید:


رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس اظهار کرد: اسرائیل با قطع آب، گاز، برق و اینترنت مردم غزه نشان داد که هدفش فقط مقابله و مبارزه با حماس نیست بلکه از بین بردن مردم این منطقه را هدف قرار داده و این نشان از همان خوی نژادپرستانه و ضد بشری صهیونیست‌ها دارد که هیچ ارزشی برای فلسطینی‌ها به منزله انسان قائل نیستند و لذا در مقابل چنین رژیمی نمی‌توان از مذاکره، صلح و گفت‌وگو سخن گفت.
 

پایبندی بر مقاومت؛ نتیجه تجربه از رویکرد شکست‌خورده سازش 

 
وی بیان کرد: تجربه شکست‌خورده مذاکرات و توافقات صلح قبلی بیانگر آن است که اسرائیل فقط و فقط به دنبال توسعه، تجاوز، آواره کردن و کشتار ملت فلسطین برای کامل کردن اشغالگری خود است و به کمتر از آن رضایت نمی‌دهد و حتی به ایده تشکیل دو دولت فلسطینی ـ اسرائیلی هم پایبند نیست.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پژمانفر ادامه داد: به واسطه همین تجربه است که امروز ملت فلسطین و اکثریت جهان اسلام، ادبیات و رویکرد مقاومت را در مقابل ادبیات و رویکرد سازش و مذاکره پذیرفته و آن را حق مشروع ملت فلسطین می‌داند و لذا اگر صهیونیست‌ها به این خواسته به حق ملت فلسطین تن ندهند و مجامع بین‌المللی هم با ملت فلسطین همراهی نکنند، مقاومت فلسطین با وجود همه هزینه‌ها به مقاومت و ایستادگی خود در برابر صهیونیست‌ها با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهد داد. 
 

جهاد تبیین در مقابل پروژه مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی

 
حجت‌الاسلام و المسلمین پژمانفر درباره نوع واکنش‌ها در جهان اسلام به این تحولات گفت: امروز در جهان اسلام وحدت و همگرایی بهتری نسبت به قبل وجود دارد و به ویژه در موضوع فلسطین و نوار غزه این وحدت بیش از پیش دیده می‌شود و امت‌های اسلامی به این درک رسیده‌اند که اگر در کنار هم و حامی فلسطین نباشند، دشمن صهیونیستی اثری از فلسطین برجا نخواهد گذاشت و به این قتل عام گسترده ادامه خواهد داد.
 
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: حمایت‌های جهان اسلام از ملت فلسطین و مردم غزه باید در ابعاد سیاسی، اجتماعی، رسانه‌ای و بین‌المللی به شدت افزایش پیدا کند تا یک فشار جهانی علیه اسرائیل ایجاد شده و نگذارند جای شهید با جلاد و ظالم با مظلوم عوض شده و اسرائیل بتواند در صحنه جهانی مظلوم‌نمایی کند و از این طریق جنایات خود را توجیه نماید.
 
وی اظهار کرد: امروز رسانه‌ها و شبکه‌های صهیونیستی و غربی به دنبال تحریف واقعیت‌ درگیری‌های اخیر فلسطین و رژیم صهیونیستی هستند و می‌خواهند حماس و فلسطینی‌ها را آغازگر این جنگ معرفی کرده و با سیاه‌نمایی دفاع ملت فلسطین از خودشان را نامشروع جلوه دهند. در حالی که 80 سال است که رژیم صهیونیستی به طور مستمر یک فضای جنگی در این منطقه ایجاد کرده و اسرائیل طرف آغازگر اشغالگری، تجاوز، جنگ و کشتار بوده است اما متأسفانه این رسانه‌ها ماجرا را به نحوی تصویر و تحلیل می‌کنند که گویا تا قبل از 15 مهر، فلسطین و اسرائیل در یک وضعیت صلح، ثبات و همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار هم بوده‌اند و به یکباره این وضعیت با عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس به هم خورده است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پژمانفر تصریح کرد: این همان جنگ روایت‌ها در کنار جنگ نظامی برای مشروع جلوه دادن جنایات رژیم صهیونیستی است و این وظیفه رسانه‌ها و شخصیت‌های مؤثر در جهان اسلام وبه ویژه در کشورمان است که با جهاد تبیین جلوی پروژه تطهیر چهره سیاه و ضد بشر رژیم صهیونیستی را بگیرند و نگذارند روایت دروغ غربی‌ها و صهیونیست‌ها در میان افکار عمومی جهان حاکم شود.
 
وی افزود: در این راستا لازم است نخبگان و رسانه‌های جهان اسلام و سایر آزادی‌خواهان جهان دفاع مردم فلسطین از حقوق خودشان را برای جهانیان تبیین کرده و منطق مشروعیت حقوقی و سیاسی این دفاع را بیان کنند تا ضرورت همراهی با طرف مظلوم و مقابله با طرف ظالم و جنایتکار این ماجرا در سطح جهانی به خوبی روشن شود.
 

ضرورت اقدام فوری  جمعی مجالس و دولت‌های کشورهای اسلامی

 
حجت‌الاسلام و المسلمین پژمانفر درباره ضرورت یک حرکت و اقدام فوری جمعی از سوی مجالس و دولت‌های کشورهای اسلامی گفت:‌ در این وضعیت باید هر چه زودتر اجلاس اضطراری بین‌المجالس کشورهای اسلامی و اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شود زیرا حساس‌تر و خطرناک‌تر از این وضعیت در فلسطین دیگر وجود ندارد و مواضع و بیانیه‌های کشورهای اسلامی به صورت یک‌جانبه کفایت نمی‌کند و باید یک اقدام عملی با اجماع حداکثری کشورهای اسلامی در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی انجام شود.
 
وی با تأکید بر تشکیل یک دبیرخانه دائمی برای پیگیری مسائل فلسطین، گفت: همچنین باید تلاش کرد که حداقل کمک‌های مادی، انسان‌دوستانه و امدادی به مردم غزه ارسال شود و این جز با حضور فعال همه کشورهای اسلامی فراهم نیست و در این رابطه قطعا جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش اصلی و پیش‌برنده را در جهان اسلام ایفا کرده و مراودات و گفت‌وگوهای سیاسی را در خصوص مسئله جنایات رژیم صهیونیستی در سطوح مختلف با سایر دولت‌های اسلامی افزایش دهد و نگذارد این مسئله به طور عادی در جهان اسلام پیگیری و دنبال شود.
 

نقش پیشگام جامعه قرآنی در موضوع فلسطین 

 
حجت‌الاسلام و المسلمین پژمانفر در ادامه با تأکید بر ضرورت فعالیت ویژه جامعه قرآنی کشور در موضوع تحولات اخیر فلسطین گفت: آیات متعدد قرآن بر حمایت و همراهی مظلوم و مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران تأکید دارد و حاملان قرآن و فعالان قرآنی باید در صف مقدم موضع‌گیری علیه رژیم صهیونیستی باشند.
 
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در پایان اظهار کرد: فعالان قرآنی در ایران و جهان اسلام باید کنارهم قرار گرفته و از حق مشروع ملت فلسطین حمایت و پیام مشترکی از خود صادر کنند. به عبارتی مسئله دفاع از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل انحصار به دولت‌ها، مجالس و نهادهای رسمی ندارد و همه گروه‌ها و نهادهای مردمی از جمله گروه‌ها، تشکل‌ها و فعالان قرآنی باید با روش‌های مختلف از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها و راهپیمایی‌های مردمی این موضوع را به منزله یک نگرانی و مطالبه عمومی  در سطح جهان مطرح و فراگیر سازند. در این میان جامعه قرآنی کشورمان به منزله عاملان اصلی آموزه‌های قرآن باید این امر را به مثابه یک فریضه واجب تلقی کرده و در این عرصه نقش پیشگام داشته باشد.           
انتهای پیام
captcha