حمله موشکی جهاد اسلامی به تل‌آویو و روزهای سخت نتانیاهو
کد خبر: 4174438
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
با تحولات فلسطین؛

حمله موشکی جهاد اسلامی به تل‌آویو و روزهای سخت نتانیاهو

پس از موشک‌باران شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی توسط جنبش حماس، نیروهای جنبش جهاد اسلامی نیز تل‌آویو پایتخت رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، پس از حملات بی‌امان گردان‌های القسام به شهر عسقلان اشغالی، گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی شامگاه امروز سه‌شنبه از حملات راکتی گسترده به شهرک‌های صهیونیستی خبر داد.

براساس این گزارش، سرایا القدس در این حملات، شهرهای تل‌آویو و عسقلان و شهرک سدیروت را آماج حملات راکتی خود قرار داده است.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که با توجه به ادامه حملات صهیونیست‌ها به غیر نظامی، این گروه، عمق رژیم صهیونیستی را هدف مستمر نیروهای موشکی خود می‌داند.

در پی حملات شدید راکتی نیروهای مقاومت فلسطین به شهر صهیونیستی «عسقلان» منابع خبری از نفوذ نیروهای کوماندوی گردان‌های القسام به این شهر و شهرک‌های مفلاسیم و اسدود خبر دادند.

منابع صهیونیستی و فلسطینی ساعاتی پیش، از موشک‌باران گسترده شهر عسقلان در فلسطین اشغالی خبر دادند. همزمان با ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، نیروهای مقاومت شهر عسقلان را هدف حملات راکتی قرار دادند.

مشاور ارشد نتانیاهو: روزهای سختی سپری می‌کنیم

یک مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: حملات حماس در عملیات طوفان الاقصی شوک سختی به اسرائیلی‌ها وارد کرد. ما داریم روزهای سختی را سپری می‌کنیم.

مشاور ارشد نتانیاهو علاوه بر این تصریح کرد: رژیم اسرائیل در عملیات علیه حماس دو هدف را دنبال می‌کند: آزادسازی گروگان‌ها و زدن ضربه‌ای سنگین به حماس به گونه‌ای که به ایجاد واقعیتی جدید در خاورمیانه منجر شود.

تأکید اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس بر حمایت از فلسطین

اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس امروز سه‌ شنبه پس از نشستی مشترک در عمان خواستار «حمایت مالی پایدار» از فلسطینی‌‌ها شدند.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در نشست مشترک وزاری خارجه اروپایی و شورای همکاری خلیج فارس در مسقط شرکت کرده بود، بر دیدگاه دو طرف مبنی بر اهمیت حمایت مالی پایدار از نهاد سازمان ملل متحد در امور پناهندگان فلسطینی و ادامه اسال کمک‌‌های بشردوستانه به فلسطینیان در سرزمین‌‌های اشغالی تأکید کرد.

امارات در همین راستا از کمک فوری بشردوستانه ۲۰ میلیون دلاری به فلسطینی‌‌ها خبر داد.

خبرگزاری رسمی امارات در گزارشی این کمک را بخشی از سیاست امارات برای یاری رساندن به جمعیت‌‌های آسیب‌پذیر در سراسر جهان توصیف و اعلام کرد که آنروا، آژانس سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی مسئولیت توزیع آن را برعهده خواهد داشت.

اتحادیه اروپا دیروز پیش و به بهانه عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

الیور ورهلی، کمیسر امور گسترش اتحادیه اروپا در این خصوص اعلام کرد که پرداخت مجموعه کمک‌های عمرانی و توسعه به ارزش ۶۹۱ میلیون یورو (به فلسطینیان) متوقف می‌شود.

از سوی دیگر، اسپانیا تأکید کرد که با تصمیم اتحادیه اروپا برای تعلیق کمک‌های توسعه‌ای به فلسطینی‌ها به بهانه عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی مخالفت می‌کند.

جرم‌انگاری نمایش پرچم فلسطین در انگلیس

وزیر کشور انگلیس در اقدامی که نشانگر استیصال دولت این کشور در برابر موج گسترده حمایت مردمی از عملیات طوفان الاقصی است، در نامه‌ای به سران پلیس تأکید کرد: هرگونه اهتزاز پرچم فلسطین با انگیره حمایت از عملیات نیروهای مقاومت، جرم محسوب می‌شود.

سوئلا برآورمن در این نامه که فرازهایی از آن در رسانه‌های انگلیس منتشر شد، به مسئولان دستگاه‌های امنیتی دستور داد که نسبت به نمایش پرچم، نشانه یا هرگونه اثری که نماد حمایت از جنبش مقاومت اسلامی حماس است، هوشیار باشد.

گفتنی است که دولت انگلیس در سال ۲۰۲۱ میلادی، حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

وزیر کشور انگلیس در این نامه از دستگاه امنیت این کشور خواست که انگیزه نمایش پرچم فلسطین را مد نظر قرار دهد و مدعی شد: رفتارهایی که مشروع به‌نظر می‌رسد، به عنوان مثال اهتزاز پرچم فلسطین، ممکن است در برخی شرایط مشروع نباشد؛ مانند زمانی که این اقدام به‌منزله تمجید از عملیات تروریستی حماس است.

وی در همین پیوند شعار مشهور «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» را نماد خشونت و ابراز تمایل برای حذف رژیم صهیونیستی از نقشه جهان توصیف کرد.

برآورمن این مطلب را در حالی مطرح کرد که افزایش تحرکات گروه‌های ضدصهیونیستی در انگلیس طی روزهای اخیر مقامات این کشور را به وحشت انداخته است.

شب گذشته صدها نفر از هواداران فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایان اشغال‌گری در این منطقه شدند.

شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی، حمایت خود را از عملیات نیروهای مقاومت با اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد آزادی فلسطین به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام
captcha