وجود 350 موقوفه در شهرستان بانه
کد خبر: 4173253
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

وجود 350 موقوفه در شهرستان بانه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه از وجود ۳۵۰ موقوفه با هزار و ۸۱۹ رقبه در شهرستان بانه خبر داد و گفت: از ابتدای امسال دو وقف جدید در شهرستان بانه ثبت شد.

جمشید محمدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه

به گزارش ایکنا از کردستان، جمشید محمدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه امروز، 13 مهر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان به مناسبت دهه وقف گفت: بیشترین نیات موقوفات بانه با توجه به بافت فکری و فرهنگی منطقه برای مساجد با نیت‌های تأمین هزینه‌های جاری، عمرانی و حقوق ائمه جماعت، خادم و طلاب علوم دینی است.

وی با اشاره به ثبت دو وقف جدید در شهرستان بانه از ابتدای امسال افزود: یکی از وقف‌ها احداث یک چاه برای آبیاری زمین‌های موقوفه سیوچ سفلی و دومی زمین گلستان گل محمدی وقف مسجد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه به وقف‌های مذهبی شهرستان بانه بیان کرد: از موقوفات شاخص بانه می‌توان به موقوفه‌ بنفشه‌نامه و کوردنامه اشاره کرد، این دو موقوفه دارای نیت مذهبی هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بانه دارای ۳۵۰ موقوفه و هزار و ۸۱۹ رقبه است،.یادآور شد: بیشترین موقوفات بانه با نیت مسجد بوده به طوریکه مساجد جامع و سید از جمله بزرگترین موقوفات این شهرستان هستند و سهم حوزه بهداشت و درمان از این موقوفات، تعداد کمی است.

انتهای پیام
captcha