تأکید اسلام بر صرف اوقات فراغت در راستای لذت‌های حلال
کد خبر: 4173246
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
حجت‌الاسلام محمدحسنی بیان کرد:

تأکید اسلام بر صرف اوقات فراغت در راستای لذت‌های حلال

رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره اوقات فراغت قرآنی - فرهنگی تابستانی خانواده‌های ارتش بر تأکید اسلام بر صرف اوقات فراغت در راستای لذت‌های حلال و مثبت تصریح کرد.

اختتامیه جشنواره اوقات فراغت ارتشبه گزارش ایکنا، به نقل روابط عمومی ارتش، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره اوقات فراغت قرآنی - فرهنگی تابستانی خانواده‌های ارتش امروز، ۱۳ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد  فرمانده پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ عباس فلاح، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ علی‌اکبر طالب‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش و دیگر فرماندهان و مسئولان در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلیمن عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول با تأکید براینکه بخش بسیاری از شخصیت فرزندان و خانواده‌های ما در اوقات فراغت شکل می‌گیرد، گفت: اگر برنامه مناسبی برای اوقات فراغت‌مان نداشته باشیم، در واقع به شخصیت خود و خانواده‌مان توجه نکرده‌ایم. 

جایگاه مهم اوقات فراغت در اسلام 

وی با تأکید بر این موضوع که اوقات فراغت جایگاه بسیار مهمی در اسلام دارد، تصریح کرد: اسلام تأکید زیادی بر برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت و صرف این اوقات در راستای لذت‌های حلال و مثبت دارد.

محمدحسنی با بیان این نکته که اوقات فراغت یک فرصت الهی است، اظهار کرد: نظر اسلام درباره اوقات فراغت این است که به گونه‌ای برای این اوقات برنامه‌ریزی کنیم که این ایام آورده‌ای برای ما داشته باشد؛ چراکه اگر برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه نداشته باشیم، این ایام می‌تواند به تهدیدی جدی برای انسان تبدیل شود. 

رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش درباره لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت و  راهکارهای مدیریت زمان از نگاه قرآن، افزود:  تفکر کردن در قدرت الهی و آفریده های خداوند به ما می‌گوید همه با برنامه‌های دقیق  و هدفمند به وجود آورده شده پس باید در زندگی اینگونه بود تا به موفقیت رسید‌ بنابراین در صورتی که اوقات فراغتی برای شما پیش آمد، بلافاصله برای آن برنامه‌ریزی کنید تا بیکاری به شما آسیب نزند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش

وی ادامه داد: اگر ما برای اوقات فراغت و بیکاری جوانان و خانواده‌هایمان برنامه‌ریزی صحیحی نداشته باشیم، قطعاً دشمنان ما برای این فرصت، برنامه‌ریزی می‌کنند و این موضوع را می‌توان در فضای مجازی مشاهده کرد که عمده زمان اوقات فراغت جوانان ما در این فضا سپری می‌شود و اگر به صورت جدی به این فضا وارد نشویم و آن را ساماندهی نکنیم، این فضا می‌تواند به تهدیدی علیه خانواده‌ها تبدیل شود . 

تقویت تربیت در مسیر تمدن نوین اسلامی

در ادامه این برنامه امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به نیاز به برنامه‌ریزی هدفمند برای اوقات فراغت اظهار کرد: پر کردن اوقات فراغت هدفمند و با برنامه برای کارکنان، خانواده‌ها و فرزندان باید در دستور کار باشد و نیاز خانواده‌ها و فرزندان در اوقات فراغت باید مورد توجه و دقت قرار گیرد. اگر اوقات فراغت هدفمند باشد، حتما نتیجه مثبت در پی خواهد داشت اما اگر ما برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی نکنیم دیگران این کار را خواهند کرد.

وی افزود: با شناسایی محیط و ارزیابی جامعه، نقاط ضعف و قوت خود را به دست خواهیم‌آورد و اگر جامعه اثرگذار بیرون را نیز بررسی کنیم، تهدیدات‌ها و فرصت‌ها را متوجه خواهیم شد. در این صورت می‌توانیم با تلاش، ضعف‌ها را برطرف و قوت‌ها را توسعه دهیم. در این شرایط با استفاده از فرصت‌ها می‌توان تهدیدها را رفع کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در حال جنگ‌ ترکیبی با دشمنان هستیم و این جنگ ابعاد مختلفی مانند جنگ سخت، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و جنگ سیاسی دارد. دشمن امروز در همه این ابعاد در حال فعالیت است و اگر در زمینه جنگ‌سخت به میدان نمی‌آید به این معناست که در جنگ‌سخت به نتیجه نخواهد رسید و پیش از این هم دشمن در جنگ‌سخت به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به نقش خانواده در ساختن آینده جامعه، گفت: در بین ابعاد مختلف جنگ‌ ترکیبی، جنگ‌ فرهنگی اهمیت زیادی دارد. شالوده‌ شکن‌ترین موضوعی که می‌تواند ارزش‌های جامعه ما را زیر سوال ببرد و ما را به یک جامعه بی‌ارزش تبدیل کند، تهاجم و شبی‌خون فرهنگی است. هدف این جنگ فرهنگی خانواده است چرا که خانواده می‌تواند جامعه را اداره کند.

سیاری به استعمار فرانو اشاره کرد و گفت: استعمار فرانو به معنی تسلط بر ذهن‌هاست بطوری که دیگر نیازی به لشکرکشی ندارند. دشمن اگر بر ذهن‌ها تسلط داشته باشد، جامعه به سمتی حرکت می‌کند که او می‌خواهد. فضای مجازی یکی از وسایل و ابزاری است که دشمن تلاش می‌کند با استفاده از آن بر ذهن‌ها تسلط پیدا کند و ما باید برای این فضا برنامه‌ریزی و اصول داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح‌ کرد: حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی از گذشته آغاز شده و تمدن غرب هم در حال شالوده‌شکنی در مسیر این هدف است. دشمن می‌خواهد ارزش خانواده‌ را از بین برده تا جریان فکری خود را غالب کند. 

معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان ضمن تقدیر از فعالان پنجمین جشنواره اوقات فراغت تابستانه خانواده‌های ارتش  گفت: جامعه ما امروز یک جامعه با هویت و با ارزش است و قطعا مورد هدف دشمن قرار دارد. در زمینه جنگ نرم نیز باید مانند جنگ سخت دشمن را شکست دهیم و خط مقدم مبارزه با جنگ نرم خانواده است. نیاز است که به طور مستمر در این راستا فعالیت کنیم و پر کردن اوقات فراغت نیز به این موضوع کمک می‌کند. اهمیت اوقات فراغت برای خانواده و فرزندان در تقویت تربیت در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

حسن ختام این مراسم تجلیل از فرماندهان و مسئولان برگزیده پنجمین جشنواره اوقات فراغت تابستانی خانواده‌های ارتش بود.

انتهای پیام
captcha