یادوراه شهدای زن در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4171300
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

یادوراه شهدای زن در کردستان برگزار شد

یادواره شهدای زن کردستان و اجتماع بزرگ زنان و دختران جهاد و مقاومت امروز، چهارم مهر در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، چهارم مهر در یادواره شهدای زن کردستان و اجتماع بزرگ زنان و دختران جهاد و مقاومت گفت: خداوند متعال در آیه 11 سوره تحریم که می‌فرماید: «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ؛ و براى كسانى كه ايمان آورده‏ اند خدا همسر فرعون را مثل آورده آنگاه كه گفت پروردگارا پيش خود در بهشت‏ خانه‏‌اى برايم بساز و مرا از فرعون و كردارش نجات ده و مرا از دست مردم ستمگر برهان»

وی افزود: یکی از اهداف عالیه انسانی رهنمون شدن به سمت بهشت است که امیدوارم خداوند متعال به همه بندگانش توفیق حرکت در این مسیر را عنایت کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: در این آیه یک زن وارسته و مؤمنه از خداوند متعال سه مطالبه دارد، نجات از دست فرعون و اعمالش و رهایی و نجات از قوم ستمگر و در پایان رسیدن به بهشت را خواستار می‌شود و به دست فرعون به بدترین شیوه به شهادت خواهد رسید.

وی با تأکید براینکه یک زن مسلمان باید به دنبال کسب فضایل انسانی و مکارم اخلاقی باشد، اظهار کرد: در این عصر انقلاب، کسب علم و دانش برای یک زن مسلمان امری لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام پورذهبی کسب مهارت‌های زندگی را  از دیگر ضروریات مورد توجه بانوان مسلمان دانست و گفت: بانوان کردستانی در کنار توانایی‌های علمی و معنوی بسیار هنرمند نیز هستند.

وی در پایان یادآور شد: پایبندی به اصول اخلاقی، زندگی و خانواده یکی دیگر از امور مورد توجه بانوان بوده که این امر بسیار حائز اهمیت بوده است. لذا باید از فروپاشی خانواده جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
captcha