استفاده از مساجد برای معرفی اسلام در انگلستان
کد خبر: 4171128
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹

استفاده از مساجد برای معرفی اسلام در انگلستان

شورای اسلامی انگلستان از راه‌اندازی طرح تشویق به بازدید از مساجد این کشور برای معرفی اسلام خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شورای اسلامی انگلستان ابتکار عملی را برای معرفی اسلام ترتیب داده است.

هدف از این طرح که تحت عنوان «از مسجد من دیدن کن» عملیاتی شده است، معرفی بیش از 250 مسجد در سراسر انگلستان است که درهای آن‌ها به روی بازدیدکنندگانی از تمام ادیان و مذاهب باز شده است.

شورای اسلامی انگلستان این طرح را در روزهای 23 و 24 سپتامبر اجرا کرد که با فعالیت‌های متنوعی از سوی مساجد شرکت‌کننده در آن همراه بود.

در همین رابطه نشست‌هایی در راستای معرفی اسلام و ایجاد پل‌های دوستی و تقریب با سایر مذاهب و ادیان تشکیل و در کنار آن برنامه‌هایی هم برای ارائه غذا و شیرینی به بازدیدکنندگان از مساجد انجام شد.

در این طرح شورای اسلامی انگلستان از طریق هشتگ «#VisitMyMosque» (از مسجد من دیدن کن) صحنه‌ها و کلیپ‌های ویدیویی متعددی را در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که نشان دهنده حضور گسترده بازدیدکنندگان در مساجد مختلف انگلستان است.

به گفته شورای اسلامی انگلستان، این طرح در فوریه 2015 با مشارکت حدود 20 مسجد آغاز شد و در سال‌های بعد تعداد این مساجد افزایش یافت و اکنون بیش از 250 مسجد در سراسر انگلستان حضوری فعال در این طرح دارند.

برگزاری این ابتکار عمل با استقبال قابل توجه چهره‌های سیاسی و نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی در انگلستان مواجه شده است و این افراد از مساجدی که در محل زندگی آن‌ها قرار دارد بازدید می‌کنند.

اسلام دومین دین بزرگ در انگلستان به‌شمار می‌رود. تاکنون حدود ۶۰۰ مسجد و ۶۰ مدرسه اسلامی در این کشور تأسیس شده‌ است.

جمعیت مسلمانان انگلستان را بیشتر مهاجرانی که در دهه‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ میلادی به انگلستان آمده‌اند، تشکیل می‌دهند. آمار دقیق از جمعیت مسلمانان در انگلستان وجود ندارد، ولی با توجه به ارقام و آمار موجود، حداقل جمعیت مسلمانان آن یک میلیون و حداکثر آن نیز ۱٫۵ میلیون نفر است که اکثریت آن‌ها را اهل تسنن و گروه اندکی از آن‌ها را شیعیان اثنی عشری و اسماعیلیه تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha