ضرورت الگوبرداری از زیست رزمندگان با هدف عبور موفق از پیچ و خم‌های زندگی
کد خبر: 4171015
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
سردار آزادی مطرح کرد:

ضرورت الگوبرداری از زیست رزمندگان با هدف عبور موفق از پیچ و خم‌های زندگی

رئیس مرکز آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: ریزه‌کاری‌ها و ابعاد مختلف زندگی شهدا باید برای مردم به خوبی تبیین شوند تا با الگو قرار دادن و تأثیرپذیری از سبک زندگی ایثارگران بتوانند در پیچ و خم‌های زندگی موفق و سربلند بیرون آیند.

سردار آزادی

سردار عبدالرضا آزادی، رئیس مرکز آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در بیانات ارزشمندشان بر استفاده از هنر برای استخراج گنج تمام‌نشدنی دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و معارف و حماسه‌های این دوران به نسل جوان و نوجوان تأکید کردند و به همین خاطر مسئولیت همه ما به ویژه هنرمندان عزیز را سنگین کردند.

وی افزود: در سالیان گذشته خوشبختانه قدم‌های خوبی هم در حوزه نشر و ادبیات و هم در حوزه تولید فیلم و سریال به ویژه فیلم‌های سینمایی برای موضوعات دفاع مقدس و معرفی شهدای شاخص دفاع مقدس برداشته شده و الحمدالله این آثاری که تولید شده جزء پرمخاطب‌ترین آثار محسوب می‌شوند.

کار صدبرابری در حوزه دفاع مقدس

رئیس مرکز آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تأکید کرد: انتظار رهبر عزیزمان و ایثارگران و جانبازان عزیز و افکار عمومی بیش از این اقداماتی است که تا به امروز صورت پذیرفته است؛ رهبر معظم انقلاب ما را به انجام کار صدبرابری در نشر ارزش‌های دفاع مقدس توصیه کرده‌اند و لذا به نظر می‌رسد در این زمینه نیازمند یک نهضت هستیم؛ نهضتی که باید در آن همه دست‌اندرکاران، تولیدکنندگان و هنرمندان وارد میدان شوند و با استفاده از ابزار هنر و از طریق مخاطب‌شناسی دقیق به ویژه با مدنظر قرار دادن ذائقه نسل جوان و نوجوان تلاش شود بزرگی‌ها و افتخارات دفاع مقدس منتقل شود.

سردار آزادی با بیان اینکه متأسفانه در حوزه کودک و نوجوان کار کمتری صورت گرفته است، گفت: به عنوان مثال حداکثر 10 درصد از فیلم‌هایی که تولید می‌شوند محتوای دفاع مقدسی دارند پس نیازمند توجه ویژه‌تر و بیشتری در این حوزه هستیم و از سوی دیگر باید کارهای پژوهشی تخصصی و فاخری صورت پذیرد. تا وقتی کار پژوهشی قوی و تخصصی وجود نداشته باشد کتاب یا فیلم و سریال فاخری هم تولید و نوشته نخواهند شد و به همین دلیل از تولیدکنندگان محتواهای دفاع مقدسی می‌خواهم به صورت تخصصی پژوهش کنند تا خروجی آن برای نسل جوان و نوجوان جذاب باشد.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم جوانان امروز را که به سختی قانع می‌شوند قانع کرد و اقناع‌سازی نسل جوان باید از طریق ظرافت‌های هنری انجام گیرد و ظرافت‌های هنری با پژوهش و تحقیق محقق می‌شوند.

رئیس مرکز آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با تأکید بر الگوگیری از سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس گفت: ایثارگران عزیز ما افرادی بودند که در همین جامعه زندگی می‌کردند و از آسمان‌ها نیامده بودند. اینها مثل سایر مردم بودند ولی تفاوتی که شاید با دیگران داشتند تفاوت در همت و عزم و اراده آنهاست و همین ویژگی‌ها موفقیت در زندگی شخصی و موفقیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را برایشان رقم زد.

ریزه‌کاری‌ها و ابعاد مختلف زندگی شهدا  تبیین شوند

سردار آزادی اضافه کرد: ریزه‌کاری‌ها و ابعاد مختلف زندگی شهدا باید برای مردم به خوبی تبیین شوند تا با الگو قرار دادن و تأثیرپذیری از سبک زندگی ایثارگران بتوانند در پیچ و خم‌های زندگی موفق و سربلند بیرون آیند. الگوبرداری از سبک زندگی رزمندگان راه‌گشای زندگی جوانان است. نسل جوان باید بداند رزمندگان دفاع مقدس با وجود اینکه در این جامعه می‌زیستند اما تلاش می‌کردند بر مشکلات غلبه کنند و یا اینکه از اثرگذاری مشکلات زندگی بر عملکردشان در صحنه‌های نبرد می‌کاستند و لذا نحوه کنترل احساسات و مدیریت مشکلات موضوع مهمی است که باید برای جوانان و نوجوانان ترسیم شوند.

وی گفت: رزمندگان هیچگاه از تحصیل و دوستان و خانواده غافل نبودند و باید مدنظر داشت که یک رزمنده در چند جبهه می‌جنگید و این نشان‌دهنده اهمیت کار رزمندگان است.

رئیس مرکز آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در پایان بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی تأکید و عنوان کرد که لازم است در فضای مجازی نهضت تولید محتوای دفاع مقدسی راه‌اندازی شود و در این راستا محتواهای کوتاه ولی اثرگذار را تولید و بازنشر کرد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha