طرح مدارس همدل برای حمایت از دانش‌آموزان مستعد نیازمند خوزستانی
کد خبر: 4170680
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

طرح مدارس همدل برای حمایت از دانش‌آموزان مستعد نیازمند خوزستانی

طرح مدارس همدل در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه خیر و احسان برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان مستعد و دارای انگیزه بالای علمی، در استان با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرا است.

تفاهم نامه اجرای طرح مدارس همدل

به گزارش ایکنا از خوزستان، همایش تقدیر از فعالان «مدارس همدل» با حضور رئیس سازمان دانش‌آموزی استان و معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان و برخی از فعالان و مدیران مدارس همدل خوزستان برگزار شد.

حافظ منصوری، قائم مقام كميته امداد خوزستان مدارس همدل، طرح مشارکتی بین کمیته امداد و آموزش و پرورش است که با هدف ثبت نام و تحصیل رایگان دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت در مدارس هیات امنایی، غیر دولتی و نمونه دولتی به اجرا در آمده است.

وی با تشریح اهداف طرح مدارس همدل افزود: ارتقای عدالت آموزشی، افزایش دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تحصیلات باکیفیت و ایجاد بستر توانمندسازی دانش‌آموزان در راستای پیشگیری از فقر بین نسلی، از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

قائم مقام  کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: برخی از مدارس در سراسر استان در طرح مدارس همدل در ارائه خدمات تحصیلی رایگان به دانش آموزان نیازمند با این نهاد حمایتی همکاری دارند.

منصوری، حمایت آموزشی از دانش آموزان نیازمند در خوزستان، ترویج فرهنگ خیر و احسان، بسترسازی مناسب برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان تحت حمایت وگسترش همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی را از جمله اهداف اجرای طرح مدارس همدل بیان کرد.

وی افزود: طرح مدارس همدل با همکاری کمیته امداد و آموزش‌ و پرورش طراحی و اجرا شده است که به ‌واسطه آن دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت رایگان این نهاد از خدمات آموزشی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی بهره‌مند می‌شوند.

وی طرح مدارس همدل را الگویی موفق در ترویج فرهنگ خیر و احسان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان نیاز به رابط فرهنگی در جهت ایجاد عزت نفس و مشارکت در برنامه ها و کشف استعدادها دارند.

انتهای پیام
captcha