حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی همزمان با اعیاد یهودی
کد خبر: 4170416
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
تحولات فلسطین؛

حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی همزمان با اعیاد یهودی

حضور گسترده فلسطینیان در نماز صبح مسجدالاقصی همزمان با اعیاد یهودی، هشدار محمود عباس نسبت به تبدیل درگیری‌های سیاسی به مذهبی در اراضی اشغالی، شهادت یک فلسطینی در غرب جنین و تمجید حماس از اقدام وزیر بهداشت کویت در سازمان ملل متحد از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، همزمان با اعیاد یهودی و سال نو عبری، هزاران فلسطینی صبح امروز با حضور گسترده در مسجدالاقصی در قدس اشغالی، نماز صبح را در این مسجد مبارک اقامه کردند.

بنابر اعلام منابع محلی، شهروندان فلسطینی  از موانعی که نیروهای اشغالگر صهیونیست در کوچه‌های بخش قدیمی برای ممانعت از دسترسی نمازگزاران به مسجدالاقصی قرار داده بودند، عبور کردند و خود را برای اقامه نماز صبح به این مسجد مقدس رساندند.

بسیاری از نهادها و سازمان‌های قدس شریف دیروز از شهروندان فلسطینی خواستند که برای شکست‌دادن طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، در این مسجد حضور پیداکنند و نمازهای یومیه را در این مسجد مبارک اقامه کنند.

هشدار محمود عباس نسبت به تبدیل درگیری‌های سیاسی به مذهبی در اراضی اشغالی 

به گزارش العالم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، شامگاه پنجشنبه نسبت به تبدیل درگیری سیاسی به درگیری مذهبی در اراضی اشغالی هشدار داد و گفت: «ما اسرائیل را مسئول این اقدام می‌دانیم».

عباس که در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، اظهار کرد: برقراری صلح بدون دستیابی ملت فلسطین به حقوق قانونی‌شان توهم و خیال باطل است.

وی گفت که دولت نژادپرست راستگرای اسرائیل همچنان به تعدی به ملت فلسطین و تخریب منازل ادامه می‌دهد.

عباس با بیان این که ۳۰ سال از توافق اسلو می‌گذرد با این حال ما همچنان امیدواریم که مصوبات سازمان ملل متحد اجرایی شود، اظهار کرد: حکومت اشغالگر صهیونیستی حمله به شهر قدس را مجاز دانسته و حقوق ساکنان آن را نقض و به مقدسات ما اهانت می‌کند.

وی گفت که از جامعه جهانی می‌خواهیم که در قبال حفظ وضعیت تاریخی و حقوقی قدس مسئولیت‌پذیر باشد و خواهان برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح هستیم که تمام طرف‌های ذیربط به صلح در خاورمیانه در آن حضور داشته باشند.
حضور گسترده فلسطینیان در الاقصی همزمان با اعیاد یهودی/ هشدار نسبت به درگیری‌های مذهبی در اراضی اشغالی
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که کنفرانسی که خواهان برگزاری آن هستیم، شاید آخرین فرصت برای راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل و جلوگیری از بحرانی‌شدن شرایط باشد.

عباس با بیان این که ملت فلسطین بواسطه مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز از وطن و حقوق قانونی خود دفاع می‌کنند، خواستار درپیش گرفتن گام‌های عملی و اجرایی قعطنامه‌های سازمان ملل متحد مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت که نمی‌داند که چرا آمریکا و کشورهای اروپایی از به رسمیت شناختن کشور فلسطین سرباز می‌زنند.

عباس همچنین تا برچیده‌شدن بساط اشغالگری صهیونیست‌ها، خواستار حمایت مالی از آنروا (آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای کاریابی جوانان فلسطینی) شد.

وی گفت که انکار روز نکبت (تشکیل کشور نامشروع اسرائیل) باید جرم محسوب شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان گفت: ملت فلسطین هرگز از خاک خود کوچ نخواهد کرد و از جامعه جهانی می‌خواهم که مسؤولیت پذیر بوده و مصوبات و قطعنامه‌های خود را عملی کند.

شهادت یک جوان فلسطینی در غرب جنین

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز، 31 شهریورماه، از شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در غرب جنین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، عبدالله عماد ابوالحسن، جوان فلسطینی از شهرک الیامون در غرب جنین، از ناحیه شکم مورد هدف نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.

به دنبال یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به روستای کفردان در غرب جنین درگیری‌هایی رخ داد و این نیروها با گلوله و بمب صوتی و گاز اشک‌آور به سمت جوانان فلسطینی حمله کردند.
حضور گسترده فلسطینیان در الاقصی همزمان با اعیاد یهودی/ هشدار نسبت به درگیری‌های مذهبی در اراضی اشغالی
منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست در جریان یورش به شهرک «کفردان» در غرب جنین هدف تیراندازی قرار گرفتند.

روز چهارشنبه نیز در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین چهار فلسطینی از جمله یک کودک شهید شدند.

همچنین، این نیروها پنجشنبه به محله «رفیدیا» در غرب نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند. در این حمله تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

تمجید حماس از اقدام وزیر بهداشت کویت در سازمان ملل متحد

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اقدام احمد العوضی، وزیر بهداشت کویت در ترک نشست وزرای بهداشت در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به دلیل حضور نماینده رژیم صهیونیستی در این جلسه را مورد تمجید قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، قاسم در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد این اقدام بیانگر مواضع دولت کویت در حمایت از فلسطین و عادلانه‌بودن مسأله فلسطین و مخالفت با تمام اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده که همچنان به جنایات خود علیه مردم فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی ادامه می‌دهد.
حضور گسترده فلسطینیان در الاقصی همزمان با اعیاد یهودی/ هشدار نسبت به درگیری‌های مذهبی در اراضی اشغالی
فعالان کویتی نیز اقدام وزیر بهداشت کشور خود را مورد ستایش قرار دادند که هنگام آغاز سخنرانی موشه اربیل وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی در این نشست سالن این جلسه را ترک کرد.

یوسف الکندری، رئیس اجرایی انجمن «جوانان حامی قدس» در کویت در این خصوص گفت: اقدام احمد العوضی وزیر بهداشت کویت بیانگر موضع رسمی و مردمی کویت بود که بر عدم رسمیت بخشی به رژیم صهیونیستی در محافل بین‌المللی تاکید دارد.

انتهای پیام
captcha