توانایی مرحوم «صحاف» در تطبیق آیات با الحان اصیل عربی + فیلم
کد خبر: 4169682
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
موسوی‌بلده بیان کرد:

توانایی مرحوم «صحاف» در تطبیق آیات با الحان اصیل عربی + فیلم

سیدمحسن موسوی‌‌بلده با بیان اینکه مرحوم صحاف قدرت خارق‌العاده‌ای در تطبیق آیات قرآن با الحان اصیل عربی داشتند، گفت: ایشان یکی از تاریخی‌ترین قاریان کشورمان بود که متأسفانه به حد کافی شناخته نشد.

سیدمحسن موسوی‌‌بلده، مدرس و پیشکسوت قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به شخصیت مرحوم حبیب صحاف و ویژگی‌های بارز این استاد قرآنی گفت: در دوران جوانی وقتی در جلسات قرآن به خصوص جلسات مرحوم استاد محمدتقی مروت حاضر شدم، با چهره متین استاد حبیب صحاف آشنا شدم. از آن موقع تا این اواخر همراه ایشان بودم و در جلسات و محافل قرآنی از تلاوت اصیل و عرفانی ایشان بهره می‌بردم.

وی افزود: مرحوم استاد حبیب صحاف یکی از تاریخی‌ترین قرای کشورند که متأسفانه به حد کافی شناخته نشدند. متانت، آقایی و مقداری خجالتی‌ بودن ایشان باعث شده بود آن‌طور که باید در محافل جلوه‌ای نداشته باشند و این از ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود، چراکه از خودنمایی و نمایش گریزان بودند. به همین دلیل متأسفانه جامعه قرآنی به جز برخی پیشکسوتان این عرصه آن طور که باید ایشان را نشناختند.

پیشکسوت قرآنی کشورمان با بیان اینکه مرحوم صحاف قدرت خارق‌العاده‌ای در تطبیق آیات قرآن با الحان اصیل عربی داشتند، گفت: همان‌طور که پیامبر عظیم‌الشأن سفارش کردند، ایشان آیات قرآن را با الحان اصیل عربی تطبیق دادند و همواره مهارت‌شان را در تلاوت به کار می‌بردند.

موسوی‌بلده با اشاره به اینکه مرحوم صحاف درباره مسائل مادی خودنگهدار بود، افزود: هیئات مذهبی در اطراف محل زندگی ایشان، بارها از این استاد بزرگ برای تلاوت قرآن دعوت کرده بودند. وقتی که بیشتر ایشان را شناختند و متوجه شدند چه انسان باارزشی در محل زندگی خود دارند، درخواست‌ها برای اینکه ایشان به هیئات بروند تا آنجا را معطر به شمیم قرآن کنند، بیشتر شد.

وی تأکید کرد: در تمامی محافل و هیئات مذهبی حتی یک ریال برای تلاوت قرآن دریافت نکردند. کفّ نَفس و خویشتن‌داری ایشان در مورد مسائل مادی و اینکه قرآن را وسیله ارزش و امرار معاش خود قرار ندهند در ایشان بارز بود و بعد از یک عمر بسیار بابرکت و تربیت فرزندان قرآنی از جمله خانم‌ها صحاف، که از داوران قرآنی کشورند، از بین ما پر کشیدند.

یادآور می‌شود مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری معلم و قاری قرآن، حبیب صحاف‌نائینی، صبح ۲۳ شهریورماه همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش ایکنا، حبیب صحاف، والد خواهران ایمان، نجات و هدی صحاف، از مدرسان و داوران مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم، بود.

انتهای پیام
captcha