وجود بیش از ۱۸۰ جانباز ۷۰ درصد در استان کرمان
کد خبر: 4169325
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان بیان کرد:

وجود بیش از ۱۸۰ جانباز ۷۰ درصد در استان کرمان

سعید ایرانمنش با بیان اینکه در استان ۱۸۹ جانباز ۷۰ درصد حضور دارند، گفت: مدیران در دیدار با جانبازان به‌صورت خاص از شرایط ایثارگران آگاه نمی‌شوند در حالی که دانستن بعضی از جزئیاتی که جانبازان با آن درگیر هستند سبب می‌شود مشکلات آنها را بهتر درک کنیم.

سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سعید ایرانمنش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان امروز، ۲۶ شهریورماه در نوزدهمین جلسه از سلسله درس‌های «اخلاق در مکتب شهید سلیمانی» که در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد، به ارائه آمار و اطلاعاتی از جامعه ایثارگری استان پرداخت و گفت: در مجموع استان کرمان ۶ هزار و ۶۰۰ شهید وجود دارد که ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از والدین شهدا و یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از همسران شهدا در قید حیات هستند.

وی با بیان اینکه آمار تعداد فرزندان جامعه ایثارگری استان ۴ هزار و ۷۰۰ نفر است، افزود: در استان کرمان ۲۱ هزار جانباز ۵ تا ۷۰ درصد حضور دارند. از این آمار ۱۸۹ جانباز ۷۰ درصد هستند که این تعداد ۳۴ جانباز قطع نخاع، ۲۳ جانباز روشن دل و ۱۲ جانباز خاص اعصاب و روان هستند و باقی جانبازان ترکیبی از جانبازی‌های متعدد دارند. همچنین رده‌های نظامی نیز برای خود درجه ایثارگری دارند که آمار آنها جداگانه است.

ایرانمنش با متذکر شدن این نکته که مدیران در دیدار با جانبازان به‌صورت خاص از شرایط ایثارگران آگاه نمی‌شوند، به بخشی از مشکلات جانبازان اشاره کرد و ادامه داد: دانستن بعضی از عوارض و جزئیاتی که جانبازان و ایثارگران با آنها درگیر هستند سبب می‌شود مشکلات آنها را بهتر درک کنیم زیرا این عوارض، مشکلات دیگری را به‌دنبال دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه متوسط روزانه یک فوتی از جانبازان و والدین شهدا داریم، تصریح کرد: سالانه حدود ۳۵۰ نفر از والدین شهدا فوت می‌کنند لذا مدیران متوجه باشند که فرصت کوتاهی برای خدمت داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های این نهاد برای بزرگداشت شهید سلیمانی پرداخت و گفت: از ابتدای امسال با همکاری آموزش‌وپرورش ۴۰ هزار دانش‌آموز به‌صورت رسمی به گلزار شهدای کرمان آمدند و برنامه‌های متعددی برای آنها اجرا شد.

ایرانمنش با اشاره برگزاری مراسم زیارت عاشورا و عزاداری در ایام ماه محرم و صفر در گلزار شهدای کرمان، اظهار کرد: به‌طور متوسط روزانه حدود ۶ هزار نفر در این برنامه‌ها شرکت می‌کردند. برنامه‌های متعدد دیگری نیز در ارتباط با شهید سلیمانی اجرا شده است که چاپ دو کتاب پیرامون خاطرات کسانی که به گلزار شهدای کرمان آمده‌اند و همچنین خاطراتی از زبان مردم در مورد حاچ قاسم از جمله این اقدامات است.

مهدی صدفی، رئیس ستاد نماز جمعه کرمان نیز در این جلسه به تبیین مکتب شهید سلیمانی و شاخص‌های مدیریتی شهید سلیمانی پرداخت و گفت: یکی از این شاخص‌ها، قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی قوی شهید سلیمانی است که علت این امر توکل به خداوند، اهل مشورت بودن و استفاده نقطه نظرات مختلف، انتقاد پذیری، اقناعی بودن شیوه ایشان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف، خستگی‌ناپذیری در امر مدیریت و افق دید گسترده شهید سلیمانی بود.

گفتنی‌ است، سلسله درس‌های «اخلاق در مکتب شهید سلیمانی» ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمان هر ماه به‌میزبانی یکی از دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود و میزبان نوزدهمین جلسه، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان بود.

انتهای پیام
captcha