راهپیمایی اربعین، نشان‌دهنده پیوند ناگسستنی ملت ایران با اهل بیت(ع)
کد خبر: 4168149
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
قالیباف بیان کرد:

راهپیمایی اربعین، نشان‌دهنده پیوند ناگسستنی ملت ایران با اهل بیت(ع)

رئیس مجلس با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین گفت: حضور باشکوه ملت مسلمان ایران در راهپیمایی اربعین و افزایش جمعیت زائران ایرانی بنا بر آمار‌های رسمی همچون گذشته ثابت کرد که پیوند قلبی ملت سربلند ایران با اهل بیت(ع) ناگسستنی و ابدی است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز، دوشنبه، ۲۰ شهریور در نطق پیش از دستور جلسه خود در جلسه علنی، با تسلیت درگذشت ۶ کارگر زحمتکش و عزیز در انفجار معدن زغال سنگ البرز شرقی طرزه دامغان گفت: اینجانب به کمیسیون صنایع و معادن مجلس مأموریت می‌دهم علل وقوع این حادثه را به سرعت و با توجه ویژه به قصور و تقصیرات احتمالی و با عنایت به اظهارات سایر کارکنان و کارگران و شاهدان عینی مورد بررسی قرار دهد و گزارش آن را با فوریت در صحن ارائه کند و از سوی دیگر تأکید دارم اهتمام ویژه نسبت به تأمین تجهیزات لازم برای جلوگیری از حوادث این‌چنینی وجود داشته باشد.

وی افزود: این ضایعه تأسف‌بار باید تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمت‌کش و مظلوم معادن مورد توجه عملی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با نثار درود به روح پاک آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب اظهار کرد: همچنین یاد و خاطره مفسر قرآن و مبارز خستگی‌ناپذیر و اولین امام جمعه تهران آیت‌الله طالقانی را به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات ایشان گرامی می‌داریم.

قالیباف با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین گفت: حضور باشکوه ملت مسلمان ایران در راهپیمایی اربعین و افزایش جمعیت زائران ایرانی بنا بر آمار‌های رسمی همچون گذشته ثابت کرد که پیوند قلبی ملت سربلند ایران با اهل بیت(ع) ناگسستنی و ابدی است. بدخواهان ایران به جمع‌بندی رسیده‌اند تا عشق اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در دل مردم ما زنده است تسلط بر این آب و خاک ناممکن خواهد بود.

وی با تشکر از مسئولان اجرایی برگزاری راهپیمایی اربعین تأکید کرد: همچنین از مسئولان اجرایی کشور که با مدیریت شایسته بسیاری از مشکلات زائران را نسبت به سال گذشته کاهش داده‌اند و باعث رضایت مشهود مردم شده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم در سال‌های آینده مشکلات باقی‌مانده مخصوصاً در حوزه حمل و نقل نیز برطرف شود.

رئیس مجلس از ملت عراق به خاطر مهمان‌نوازی تشکر کرد و گفت: از ملت مهمان‌‎نواز عراق که بی‌اعتنا به اختلاف‌افکنی‌های دشمنان اسلام و تشیع به بهترین وجه از تمام زائران استقبال کرده‌اند قدردانی ویژه می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha