بهره‌مندی 1200 سوادآموز از طرح «نماز، کلید بهشت» در یزد
کد خبر: 4167476
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

بهره‌مندی 1200 سوادآموز از طرح «نماز، کلید بهشت» در یزد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این معاونت، از بهره‌مندی یک هزار و 129 نفر از سوادآموزان از طرح «نماز، کلید بهشت» خبر داد.

سید علی قریشی، معاون سوادآموزی استان یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، سید علی قریشی، معاون سوادآموزی استان یزد گفت: هم‌زمان با 17 شهریورماه، روز جهانی سوادآموزی ثبت‌نام ۳۴۰۰ نفر بی‌سواد و کم‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی سراسر استان آغاز شد.

قریشی با اشاره به حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ سازمان نهضت سوادآموزی به اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان یزد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۵۰ نفر بی‌سواد ایرانی و ۴۵۰ نفر بی‌سواد اتباع خارجی ۱۰ تا ۴۹ سال در دوره سوادآموزی ثبت‌نام و پس از گذراندن ۴۰۰ ساعت در یک دوره ۵ الی ۷ ماهه و موفقیت در آزمون‌های پایانی مدرک باسوادی خود را که معادل سوم ابتدایی است، دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۵۵۵ نفر ایرانی و ۶۴۵ نفر از اتباع خارجی گروه سنی مذکور نیز در دوره انتقال که مدرک آن معادل ششم ابتدایی است، ثبت‌نام و به تحصیل می‌پردازند که پس از اخذ مدرک می‌توانند در پایه هفتم مدارس روزانه مشغول به تحصیل شوند.

معاون سوادآموزی استان یزد از تحت پوشش بودن ۷۷۰ نفر از دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند، در دوره تحکیم سواد جهت تثبیت و ماندگاری سواد یادکرد و افزود: در کنار آموزش‌های مذکور فعالیت‌های مکمل دیگری نیز از جمله آموزش مهارت رایانه به ۷۰ نفر و آموزش مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، حقوق شهروندی و مهارت‌های اساسی زندگی به ۲۵۰ نفر از ایرانیان بی‌سواد و کم سواد در پنج مرکز یادگیری محلی در شهرستان‌های یزد و مهریز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی معاونت سوادآموزی استان گفت: طرح «نماز، کلید بهشت» با حجم یک هزار و ۱۲۹ نفر و «خواندن با خانواده» با حجم ۴۲۳ نفر، «حلقه‌های کتابخوانی» با تعداد ۱۸ حلقه ۱۰ تا ۱۵ نفره و آموزش و توانمند‌سازی ۳۰۰ نفر از آموزش‌دهندگان مؤسسات تحت قرارداد سوادآموزی از مهمترین فعالیت‌های سوادآموزی استان است که با اجرای این طرح‌ها شاهد تغییرات مطلوب در زندگی فراگیران خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha