قرآن را فراگیرید و به دیگران بیاموزید
کد خبر: 4167457
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
شهید آقازاده سولا:

قرآن را فراگیرید و به دیگران بیاموزید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «بهمن آقازاده سولا»، از شهدای اردبیل آمده است: قرآن را فراگیرید و به دیگران نیز بیاموزید، چرا که تسکین‌دهنده تمام قلوب، قرآن است.

وصیت شهدابه گزارش ایکنا، به نقل از دفاع‌پرس، شهید «بهمن آقازاده سولا» دوم اسفند ۱۳۴۴، در روستای سولا از توابع استان اردبیل چشم به جهان گشود. پدرش ابراهیم، نفت‌فروش بود و مادرش پری نام داشت. وی دانشجوی دوره کاردانی در رشته عمران بود. بیست و هشتم دی ۱۳۶۶، به عنوان بسیجی در جاده زنجان، پاسگاه قره‌بلاغ دچار حادثه رانندگی شد و به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید در گلزار شهدای روستا سولا به خاک سپرد شد.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «بهمن آقازاده سولا» آمده است:
«اى خدا، معبودا حال که عملیات نزدیک شده است و ما آماده شهادت هستیم از چند چیز و از چند کس طلب حلالیت و بخشش دارم. اول از خداى خویش معذرت مى‌خواهم که نتوانستم بنده شایسته‌اى براى او باشم و نتوانستم حق بندگى را در مورد خالقیت او ادا نمایم و از خداوند معذرت مى‌خواهم نتوانستم کالایى بهتر از جان برایش هدیه کنم.

از مردم ایران، افغانستان، فلسطین، لبنان و سایر ممالک معذرت مى‌خواهم که نتوانستم براى آنان خدمتگزار خوبى باشم و نمى‌توانم در آن هنگام که از ظلم و ستم صهیونیست‌ها ناله‌تان بلند مى‌شود به کمک‌تان بشتابم. اى مادر لبنانى و فلسطینى وقتى که فرزندت را جلوى چشمانت کشتند و تو فریاد زدى که روزى سربازان خمینى به دادمان خواهند رسید، معذرت مى‌خواهم نخواهم توانست در فتح کربلا و قدس شرکت نمایم.

آرى خواهر و برادر و خانواده عزیزم شما اکنون مى‌توانید سرتان را بلند کنید و خود را جزو خانواده معظم شهدا بدانید از شما چند تقاضا دارم آن‌ها را به مورد اجرا در آورید. به خانواده شهدا سر بزنید و از آن‌ها درس مقاومت بیاموزید. تقوا و پرهیزکارى را از یاد نبرید مبارزه با نفس کنید. به همه اصول دین و فروع دین عمل نمایید.

تنور جبهه را گرم نگهدارید و قدر رهبر کبیر انقلاب اسلامى را بدانید و همیشه گوش به فرمان ایشان باشید و مواظب باشید که روحانیت از شما گرفته نشود. سپاه و بسیج و پایگاه‌هاى مقاومت را تقویت نمایید و به آن‌ها به پیوندید قدر پایگاه‌هاى مقاومت را که ضامن حفظ قرآن و اسلام هستند بدانید.

از مسئولین کشور تقاضا دارم به حزب اللهى‌ها میدان عمل بدهند و تنها به فکر تخصص نباشند، علم بدون تهذیب نفس نه تنها به درد نمى‌خورد بلکه زیان‌آور نیز هست. خودتان را به دعا و راز و نیاز عادت بدهید، قرآن را فراگیرید و به دیگران نیز بیاموزید، چرا که تسکین دهنده تمام قلوب قرآن است. در راهپیمایى‌ها و تظاهرات و سایر مراسم با شوکت و عظمت شرکت نمایید و براى دیدار از مزار شهدا بروید. همیشه به رضاى خدا راضى باشید و قدر نعمت هایش را بدانید و از اسراف و تبذیر جلوگیرى نمایید».

انتهای پیام
captcha