30 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 4167057
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

30 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در البرز اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با اشاره به پیش‌بینی اجرای 30 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان گفت: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار و سرکشی از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های روشنگری و نواختن زنگ مقاومت از جمله این برنامه‌هاست.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، دوران دفاع مقدس را ظرفیتی ویژه و بی‌نظیر و گنجینه‌ای ارزشمند برای ایستادگی در برابر مشکلات و تهدیدات دشمنان دانست و گفت: دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب و سرمایه‌ای بی‌نظیر و دانشگاهی عظیم برای مسئولان و مردم به‌ویژه نسل جوان و آینده کشور است که باید به‌خوبی از آن درس گرفت.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف امروز دشمنان ضربه زدن به اعتقادات مردم و ارزش‌های نظام اسلامی است که این ارزش‌ها برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است، افزود: کشور ما در ادوار مختلف با توکل به خدا، بهره‌گیری از درس‌های دوران دفاع مقدس و مجاهدت رزمندگان موفقیت‌های زیادی را به‌دست آورده و تا به امروز در برابر اعتقادات خود ایستادگی کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز وجود مدافعان حرم، مدافعان حریم و مدافعان سلامت را برگرفته از انتقال درس‌های دفاع مقدس و ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشور دانست و تصریح کرد: اگر درس‌های دوران دفاع مقدس به‌درستی به جوانان منتقل شود جوانان این سرزمین ادامه‌دهنده راه شهدا و ایثارگران و مدافع ارزش‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف خواهند بود.

رستمیان بزرگداشت هفته دفاع مقدس را رسالت انقلابی مسئولان دانست و تأکید کرد: هرکس امروز به سهم خود وظیفه دارد برای زنده نگه‌داشتن یاد و راه شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال درس‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های امروز و آینده کشور تلاش کند، امروز فرصت زیادی نداریم و باید در این راستا تلاش کنیم و اگر کوتاهی کنیم قابل جبران نخواهد بود و در آینده تأسف خواهیم خورد، لذا همه مسئولان در کنار ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: امسال هفته دفاع مقدس با شعار «ما متحدیم» از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه با برگزاری 50 ویژه‌برنامه با محوریت پاسداشت شهدا و دوران دفاع مقدس در این استان برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار و سرکشی از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های روشنگری، راهیان‌نور، انجام کمک‌های مؤمنانه، نواختن زنگ مقاومت و صبحگاه، خاطره‌گویی در مساجد، مسابقات فرهنگی ورزشی از برنامه‌هایی است که به این مناسبت در البرز برگزار می‌شود.

این مسئول تجلیل از راویان دوران دفاع مقدس، چاپ و نصب تصاویر و وصیت‌نامه شهدای البرزی در فضای شهری، پخش تاریخ شفاهی مصاحبه با والدین شهدا از طریق شبکه‌های استانی، بیان خاطرات و روایتگری راویان ایثار در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در هفته دفاع مقدس به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام
captcha