آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه_ بصره از امروز
کد خبر: 4166425
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
محمد مخبر خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه_ بصره از امروز

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به عملیات اجرایی راه آهن شلمچه ـ بصره گفت: این طرح یک سابقه چهل و چند ساله دارد و متأسفانه سال‌ها در دستور اقدام باقی‌مانده بود که خوشبختانه با تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق از امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه_ بصرهبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور امروز، ۱۱ شهریورماه در سفری یک‌ روزه به منظور آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه ـ بصره و بازدید از پایانه‌های مرزی وارد خوزستان شد.‌

وی در جمع خبرنگاران در فرودگاه آبادان، با اشاره به تدارک زیرساخت‌های وسیع توسط دولت ایران در مرزها گفت: دولت و مردم عراق همکاری خوبی در بحث اربعین داشته‌اند و روانی تردد از مرزها حاصل همین همراهی‌ها و همکاری‌ها است.

مخبر با اشاره به عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه ـ بصره اظهار کرد: این طرح یک سابقه چهل و چند ساله دارد و متأسفانه سال‌ها مانده بود و چندبار اراده شد که طرح اجرایی شود اما نشد. خوشبختانه با تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و اهتمام نخست وزیر این کشور مسائل اجرای این طرح حل شد و از امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز بازدیدی نیز از مرز شلمچه خواهیم داشت و با زوار اربعین دیدار خواهیم کرد و پس از آن نیز در مرز مهران با زوار دیدار داریم، تصریح کرد: خوشبختانه امسال زیرساخت‌های وسیعی توسط دولت از سال گذشته تدارک دیده شد و کارهای مهمی در همه مرزهای خسروی و مهران و شلمچه و چذابه انجام شد.

مخبر گفت: دولت و مردم عراق همکاری خوبی در بحث اربعین داشته‌اند و روانی تردد از مرزها حاصل همین همراهی‌ها و همکاری‌ها است.

انتهای پیام
captcha