افزایش جرایم علیه مسلمانان در آلمان
کد خبر: 4165850
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

افزایش جرایم علیه مسلمانان در آلمان

بر اساس گزارش منتشر شده وزارت کشور آلمان، جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در این کشور در شش ماه اخیر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از  آناتولی، گزارش منتشر شده توسط وزارت کشور آلمان نشان می‌دهد که تعداد جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در شش ماه گذشته افزایش یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی پارلمان در روز دوشنبه، پلیس آلمان 258 مورد جرم علیه مسلمانان را در نیمه اول سال 2023 ثبت کرده است.

وزارت کشور آلمان این ارقام را در پاسخ به سؤال پارلمانی مطرح شده از سوی حزب مخالف چپ منتشر کرد.

موارد ارائه شده توسط وزارت کشور آلمان عبارتند از: جرایم ناشی از نفرت، نامه‌های تهدیدآمیز، ضرب و جرح فیزیکی، توهین و خرابکاری یا آسیب رساندن به اموال.

این گزارش نشان داد که بیش از ده‌ها مسجد از ژانویه تا ژوئن مورد حمله قرار گرفته‌اند.

ده‌ها مسلمان نیز در خیابان‌ها یا مکان‌های عمومی مورد ضرب و شتم فیزیکی یا آزار و اذیت لفظی قرار گرفتند که به زخمی شدن 17 نفر منجر شده است.

حدود 124 مورد از این موارد بین ژانویه تا مارس سال جاری و 134 مورد دیگر در فاصله آوریل تا ژوئن ثبت شده است.

مقام‌های وزارت کشور آلمان می‌گویند: اگرچه تحقیقات جنایی علیه تعدادی از مظنونان آغاز شده است، اما تاکنون کسی دستگیر نشده است.

بر اساس همین گزارش، بیشتر جرایم در ایالت‌های شرق آلمان، پایگاه سنتی احزاب راست افراطی، صورت گرفته است اما ده‌ها مورد جرایم ناشی از نفرت در برلین و شهرهای غربی مانند کلن، فرانکفورت و مونیخ نیز ثبت شده است.

آلمان برای سال‌ها شاهد افزایش نژادپرستی و بیگانه‌هراسی بوده است که توسط تبلیغات گروه‌های راست افراطی و ضد مسلمانان که اسلام‌هراسی را ترویج می‌کنند، از جمله حزب مخالف آلترناتیو برای آلمان، تقویت شده است.

آلمان با بیش از 84 میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین کشور در اروپای غربی است که بیشترین جمعیت مسلمان (بالغ بر 5 میلیون نفر) را دارد.

انتهای پیام
captcha