خدمت به زوار اربعین از محل عواید وقف
کد خبر: 4165513
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

خدمت به زوار اربعین از محل عواید وقف

مسئول موکب واقفان خیراندیش با بیان اینکه وقف یک مقوله دینی است که باید به خوبی تبلیغ و تبیین شود تا افراد بیشتری در وقف مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: بخش اعظم هزینه‌هایی که در موکب واقفان خیراندیش صورت می‌پذیرد، از محل اجرای نیت موقوفه فتح‌الله خان سرتیپ انجام می‌شود که بزرگترین موقوفه کشور است.

خدمت به زوار اربعین از روضه‌خوانی تا اطعامبایرام مؤذنی، مسئول موکب واقفان خیراندیش در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به راه‌اندازی این موکب از سال 1393 گفت: در این سال، فعالیت خود را در مرز مهران آغاز کردیم و همه ساله در ایام اربعین در مهران به ارائه خدمت به زائران می‌پرداختیم تا اینکه امسال با توجه به اینکه موکب واقفان خیراندیش یک ظرفیت استانی است، ستاد اربعین تصمیم گرفت تا این موکب در مرز تمرچین به فعالیت خود ادامه دهد. 

وی اظهار کرد: این موکب به صورت مستقل فعالیت کرده و خدمات خود را از محل اجرای نیت واقفان از موقوفه فتح‌الله خان ارائه می‌دهد. موکب واقفان خیراندیش همانند سال‌های گذشته حداقل 10 تا 12 روز در ایام اربعین فعالیت می‌کند. 

مؤذنی افزود: در سال گذشته در هر وعده، پنج هزار پرس غذا در آشپزخانه مرکزی طبخ شده و سپس توزیع می‌شد. امسال به تعداد ورود و خروج زائران و خادمان در نقاط مرزی از زوار پذیرایی می‌کنیم. مدیر یکی از تالارهای پیرانشهر این تالار را در ایام اربعین وقف پذیرایی از زائران کرده است و در موکب مدافعان حرم نیز بحث اسکان زائران صورت می‌پذیرد. 

مسئول موکب واقفان خیراندیش با بیان اینکه امسال حداقل روزانه با پخت 10 هزار پرس غذا در خدمت زائران اربعین هستیم، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی نیز از سوی مبلغان در مرز انجام و در داخل موکب نیز مراسم زیارت عاشورا، زیارت اربعین و نماز برای خادمان موکب برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه وقف یک مقوله دینی است که باید خوب تبلیغ شود تا افراد بیشتری در وقف مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: بخش اعظم هزینه‌هایی که در موکب واقفان خیراندیش انجام می‌شود، از محل اجرای نیت موقوفه فتح‌الله خان سرتیپ است که یکی از بزرگترین موقوفه‌های کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha