محکومیت حمله به مسجدی در قبرس
کد خبر: 4165217
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

محکومیت حمله به مسجدی در قبرس

وزارت خارجه ترکیه و رئیس‌جمهوری ترک قبرس شمالی، حمله به مسجدی در شهر لیماسول در قبرس جنوبی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، آرسین تاتار، رئیس‌جمهور قبرس شمالی، روز گذشته، 4 شهریور حمله به مسجدی در شهر لیماسول در اداره جنوب قبرس یونانی را محکوم و تأکید کرد این حمله اقدامی خصمانه علیه اعتقادات مقدس و ارزش‌های بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان است.

در بیانیه‌ای که ریاست جمهوری این کشور منتشر کرد، آمده است که مسجد «حاجی ابراهیم آقا کوپرولو» با کوکتل مولوتف مورد حمله قرار گرفت، وی این حمله را اقدام به آتش‌سوزی توصیف کرد.

رئیس‌جمهور قبرس شمالی دستگیری عاملان حمله به میراث تاریخی، مذهبی و فرهنگی و سپردن آنها به دست عدالت را خواستار شد.

اونال اوستل، نخست‌وزیر قبرس شمالی نیز به نوبه خود گفت که این حمله عمدتاً مسلمانان ساکن در جنوب قبرس و به‌طور کلی تمام جهان اسلام را هدف قرار می‌دهد.

به گفته وی این گونه حملات نه تنها مسلمانان را هدف قرار می‌دهد، بلکه تهدیدی مشترک برای کل بشریت است.

از سویی وزارت امور خارجه ترکیه نیز حمله به مسجد «حاجی ابراهیم آقا کوپرولو» را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه‌ای انتشار یافته از سوی این وزارتخانه، بر حمایت کامل ترکیه از بیانیه محکومیت صادر شده توسط جمهوری ترک قبرس در مورد حمله به مسجد «حاجی ابراهیم آقا کوپرولو» تأکید شده است.

وزارت خارجه ترکیه تصریح کرد: این حادثه حمله جدیدی در مجموعه حملات به مساجد در بخش یونانی‌نشین قبرس است.

این وزارت تأکید کرده است: این حمله آخرین نمونه از حملات ضد اسلامی است که در سراسر اروپا در حال افزایش است و نه تنها مسلمانان بلکه ارزش‌های مشترک انسانی را هدف قرار می‌دهد.

منابع رسانه‌ای روز گذشته از حمله به مسجد «حاجی ابراهیم آقا کوپرولو» در شهر لیماسول واقع در بخش یونانی‌نشین قبرس خبر داده بودند. این حمله با پرتاب کوکتل مولوتف صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
captcha