بسیج امکانات کشور عراق برای زائران اربعین
کد خبر: 4164783
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

بسیج امکانات کشور عراق برای زائران اربعین

استانداری کربلا امروز پنج‌شنبه از موافقت سازمان حج و عمره عراق با استفاده از اتوبوس‌های این سازمان در طرح حمل و نقل زیارت اربعین خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، استانداری کربلا اعلام کرد که این سازمان دولتی میزبان نشستی برای به روز رسانی طرح حمل و نقل زیارت اربعین امام حسین بود.

این نشست با حضور سامی المسعودی، رئیس سازمان حج و عمره عراق، خالد الیعقوبی، مشاور امور امنیتی نخست وزیر، معاون وزارت حمل و نقل، فرمانده ستاد عملیات کربلا، معاونان استانداران نجف اشرف و بابل و اداره کل راهنمایی و رانندگی برگزار شد.

طی تصمیمی که در این نشست اتخاذ شد، قرار است، اتوبوس‌های حمل و نقل سازمان حج و عمره در طرح حمل و نقل اربعین استفاده شوند.

پیش از این رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق از طرح ویژه اربعین حسینی و آمادگی کامل برای استقبال از زائران در گذرگاه های مرزی خبر داده بود.

وی تأکید کرده بود که وزارت حمل و نقل عراق 700 اتوبوس ، 11 قطار و 150 تریلر آماده کرده است.

همچنین بغداد الیوم گزارش داد که مناف عبدالمنعم، رئیس سازمان هواپیمایی عراق از تکمیل روند همه مقدمات در خطوط هوایی این کشور، برای خدمت رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی خبر داد.

عبدالمنعم در این باره گفت: بنابر دستورات وزیر حمل و نقل عراق همه تدابیر لازم اعم از اقدامات لجستیکی و آمادگی نیروی انسانی برای خدمت رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما تلاش داریم امسال با اجرای یک طرح جامع، بهترین خدمات را به زائران گرامی ارائه دهیم به نحوی که همه زوار اربعین حسینی در بهترین شرایط و به آسانی از طریق زمینی و یا هوایی وارد کربلای معلی شوند.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق و رئیس کمیته عالی تأمین امنیت اربعین نیز گفت: طرح زیارت اربعین امسال با سال‌های گذشته متفاوت بوده و امسال شامل گشت پهپادها برای تأمین امنیت زوار و باز شدن جاده‌های جدید برای وسایل نقلیه است.

بسیج همه امکانات برای زائران اربعین در عراق

سایت رسمی آستان مقدس حسینی نیز اعلام کرد که نیروهای بخش فنی آستان مقدس حسینی نصب آفتابگیرهای پارچه‌ای در اطراف حرم مطهر را با هدف کاهش گرما و فراهم کردن فضای مناسب‌تر برای زیارت زائران به پایان رساندند.

عبدالحسن محمد، مسئول بخش فنی در این خصوص گفت: با نظر به رهنمودهای متولی شرعی آستان مقدس، اقدامات سرپوشیده نمودن فضای اطراف حرم از باب الراس تا صحن حضرت زینب (سلام الله علیها) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در مرحله دوم از باب القبله حرم مطهر به سمت صحن امام حسن مجتبی(ع) و خیابان شهدا تا صحن العقیله حضرت زینب (سلام الله علیها) پوشیده خواهد شد.

آستان مقدس حسینی همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی به اجرای طرح‌های ویژه خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران اقدام کرده است.

انتهای پیام
captcha