تسریع فرآیند تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی + عکس
کد خبر: 4164675
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
طی یک نشست قرآنی بررسی شد؛

تسریع فرآیند تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی + عکس

نشست هم‌اندیشی اساتید و فعالان حفظ قرآن کریم، با محوریت حفظ تدبری در مساجد و رسیدن به الگوی مطلوب برای راهبری جریان مردمی قرآنی جهت ایجاد جریان قرآنی برای حل مسائل مختلف جامعه برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی تهران، اولین نشست هم‌اندیشی جمعی از اساتید و فعالان حفظ قرآن کریم کشور، با موضوع نشست فعالان عرصه حفظ قرآن استان تهران با محوریت حفظ تدبری در مساجد عصر روز گذشته یکم شهریورماه، در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی در این نشست به تقویت جریان مردمی قرآن اشاره و بیان کرد: معتقدیم جریان‌های مردمی باید فرآیند حل مسائل را پیش ببرند.

در ادامه حج‌ الاسلام اسماعیل کاظمی، مسئول امور قرآنی استان تهران ضمن تشریح مختصر فعالیت‌های اداره قرآنی استان تهران به موضوع فعال کردن جریان قرآنی با محوریت حفظ تدبری در مساجد تهران اشاره و بیان کرد: هدف از این جلسه، رسیدن به الگوی مطلوب برای راهبری جریان مردمی قرآنی جهت ایجاد جریان قرآنی برای حل مسائل مختلف جامعه است.

وی افزود: تسهیلگری و حمایت و توانمندسازی جریان‌های مردمی قرآنی از قبیل موسسات و خانه‌های قرآنی و جلسات قرآن ازجمله موضوعاتی است که با همراه شدن مساجد فعال استان تهران می‌تواند فرآیند تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی را تسریع ببخشد.

در ادامه این نشست حاضرین در این جلسه به ارائه نقطه نظرات خود درباره جریان حفظ قرآن کریم پرداختند که مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست به شرح زیر است.

تربیت نیروی متخصص، ایجاد منبع جامعه برای لایه تدبر حفظ قرآن، آموزش حفاظ قرآن با تدبر آیات قرآن، اولویت‌بخشی به حفظ موضوعی قرآن کریم، تبیین موضوعات قرآنی، وسعت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی، ایجاد شبکه واحد از جریان مردمی قرآنی، توجه به تجریه قرآنی مساجد و برنامه‌ریزی مطابق بوم قرآنی آن.

همچنین در راستای هم‌افزایی بیشتر فعالان قرآنی و ادامه‌دار بودن این روند، مقرر شد نشست دیگری در آینده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شود.

اداره امور قرآنی استان تهران بنا دارد جریان قرآنی را با توجه به حفظ تدبری قرآن به صورت خاص پیگیری کند که در این خصوص برنامه‌هایی را تدوین کرده است که به‌زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha