افتتاح پروژه قرآنی 5 میلیاردی طی هفته دولت در فارس
کد خبر: 4164510
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
ایمانیه در پاسخ به ایکنا خبر داد:

افتتاح پروژه قرآنی 5 میلیاردی طی هفته دولت در فارس

استاندار فارس در خصوص پروژه‌های قرآنی هفته دولت گفت: تنها پروژه فرهنگی قرآنی در مجتمع فرهنگی قرآنی مرودشت با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد و اداراتی نظیر تبلیغات اسلامی، ارشاد و... نیز در این هفته پروژه‌های فرهنگی را به بهره‌برداری خواهند رساند.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، اول شهریور در نشست خبری خود که به‌مناسبت فرا رسیدن هفته دولت برگزار شد، گفت: ۸۳۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان امسال به مناسبت هفته دولت در استان فارس به بهره‌برداری خواهد رسید و همزمان با سفر هیئت دولت به استان افتتاحیه رسمی صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا در خصوص پروژه‌های فرهنگی و قرآنی استان، گفت: تنها پروژه فرهنگی قرآنی در مجتمع فرهنگی قرآنی مرودشت با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد و اداراتی نظیر تبلیغات اسلامی، ارشاد و... نیز در این هفته پروژه‌های فرهنگی را به بهره‌برداری خواهند رساند.

ایمانیه در خصوص روند احداث موزه قرآنی شیراز نیز گفت: روند احداث موزه قرآنی با محوریت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و با مشارکت شهرداری شیراز در حال انجام بوده که ۱۲ میلیارد از طریق خیر و ۲۰ میلیارد تومان از سمت وزارت کشور به این موزه اختصاص یافته است.

استاندار فارس افزود: در سال گذشته ۷۸۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که نسبت به امسال شاهد ۶ برابر شدن اعتبار ریالی پروژه‌ها در هفته دولت هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شیراز از نظر تعداد پروژه با ۱۲۶ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در صدر شهرستان‌ها قرار دارد، گفت: به ترتیب شهرستان‌های سپیدان، داراب، کوه چنار، خفر، قیر و کارزین در جایگاه‌های بعدی تعداد پروژه‌های هفته دولت قرار دارند.

مقام عالی دولت در فارس، رتبه‌بندی اعتبار پروژه‌های هفته دولت شهرستان‌ها را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: شهرستان نی‌ریز به دلیل وجود پروژه توسعه کارخانه فولاد با اعتبار ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رتبه نخست اعتبارات پروژه‌های هفته دولت استان را به اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه صنایع و اداره‌کل صمت استان بیشترین سهم اعتبارات را در پروژه‌های هفته دولت داشتند و اظهار کرد: در بین سازمان‌های استان، شهرداری‌ها با ۱۴۵ پروژه و ۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان راهداری ۱۰۶ پروژه با ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در رتبه سوم قرار دارد.

تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت 

استاندار فارس نخستین طرح شاخص هفته دولت امسال در استان فارس را افتتاح فاز توسعه کارخانه فولاد غدیر نی‌ریز با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: فاز توسعه‌ای کارخانه فولاد کوار، آزاد راه شیراز_اصفهان با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان، توسعه و توزیع کربنات سدیم فیروزآباد ۳۰ هزار میلیارد تومان، افتتاح باند دوم جهرم ـ لار به طول ۴۰ کیلومتر، ایستگاه عادل‌آباد خط دوم مترو شهر شیراز، افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) فسا، پردیس سینمایی جوان شیراز از دیگر پروژه‌هایی هستند که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه آزاد راه شیراز اصفهان، بیمارستان امام حسین(ع) فسا و ساختمان سد هایقرفیروز آباد پروژه‌های با بیش از ۱۰ سال سابقه بوده که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و ۳۰ هزار اشتغال غیر مستقیم پروژه‌های هفته دولت استان فارس ایجاد می‌کند که ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه‌ها توسط بخش خصوصی تامین شده است.

ایمانیه با اشاره به اینکه استان فارس نوبت قبل سفر هفتم استانی هیئت دولت بود،‌ اظهار کرد: طبق قائده در سری دوم سفر ها باید اکنون نوبت استان فارس باشد اما بنابه تصمیمات هیئت دولت، بعد از استان ایلام نوبت به فارس خواهد رسید.

استاندار فارس روند ساخت تالار بزرگ شیراز را مورد توجه قرار داد و گفت: کار ساخت و ساز این تالار از سر گرفته شده و پیمانکار قبلی مشغول کار است اما روند به کندی پیش می‌رود از این‌رو تفاهم‌نامه بین شهردار شیراز و مدیرکل شیراز تالار ابوریحان و تالار بزرگ شیراز برای مشارکت شهرداری منعقد خواهد شد وامیدواریم تا پایان سال 1403 شاهد اتمام این پروژه باشیم. 

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت مدیریت توریست و صنایع دستی استان گفت: از وضعیت فعلی با توجه به افزایش توریست خصوصا در بخش سلامت استان راضی نیستم و تغییراتی در مدیریت این بخش استان رخ خواهد داد.

ایمانیه با بیان اینکه پاشنه آشیل سرمایه‌گذاری در استان فارس در دو بخش عدم وجود زیرساخت‌های لازم انرژی استان و کمبود تسهیلات بانکی است،‌ گفت: انتقال آب خلیج فارس گامی بزرگ در راستای تامین انرژی آب استان است و مدیریت استان تمام تلاش خود را در تحقق حمایت از سرمایه‌گذاران داشته است.

استاندار فارس ادامه داد: هر سرمایه‌گذاری که در مسیر خط لوله انتقال آب مایه به سرمایه‌گذاری است، ضمانت تامین آب و استعلام مثبت با استانداری خواهد بود همچنین برج فناوری پارک علم و فناوری استان فارس آماده افتتاح است و همزمان با سفر هیئت دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

تمهیدات امنیتی برای حفاظت بیشتر از حرم شاهچراغ(ع)

وی در ادامه سخنان خود به حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ که در مرداد ماه امسال رخ داد اشاره کرد و پس از تشریح نحوه ورود تروریست، گفت: از ورود تا دستگیری تروریست در حرم مطهر شاهچراغ(ع) 23 ثانیه طول کشیده و عملکرد نیروهای امنیتی قابل قبول است از این‌رو به دلیل فضای فرهنگی و معنوی حرم مطهر نمی‌توان انتظار اقدامات غیرمتعارف داشت.  

نماینده عالی دولت در فارس تمهیدات امنیتی حرم مطهر شاهچراغ(ع) پس از حمله تروریستی را مورد توجه قرار داد و گفت: دوربین‌های حرم مطهر تقویت می‌شود و تصمیم گرفته شد تا در بافت 57 هکتاری اطراف حرم مطهر اتباع خارجی به هیچ وجه ساکن نباشند. همچنین دستگاه‌های XR برای بازرسی بدنی و دستگاه‌های چهره زن نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: آموزش نیروهای امنیتی برای آمادگی بیشتر از طریق برگزاری مانور انجام می‌شود و طبق مصوبه هفته گذشته شورای عالی امنیت ملی کشور امنیت حرم مطهر سیدعلاء الدین حسین(ع) شیراز به سپاه پاسداران واگذار شد.

ایمانیه از ساماندهی اتباع بیگانه در استان فارس خبر داد و گفت: هرچه زودتر کارت هوشمند اتباع غیر ایرانی در شیراز به عنوان پایلوت با مجوز وزیر کشور صادر می شود و باید هرگونه اشتغال اتباع خارجی توسط کارفرماهای ایرانی به اداره اطلاعات استان گزارش دهند در غیر این صورت با کارفرمایی ایرانی که به اتباع خارجی کار بدهند، به عنوان مجرم ضد امنیتی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha