لرستان جزو استان‌های طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی قرار گرفت
کد خبر: 4163892
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

لرستان جزو استان‌های طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی قرار گرفت

رضا عزتی گفت: لرستان در گروه سنی ۱۰ سال و بالاتر، پایین‌تر از نرخ میانگین سواد کشور است و همین امر باعث شده که این استان به مجموعه استان‌های مجری طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی اضافه شود.

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، 29 مردادماه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با هدف اجرای طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: استان لرستان در گروه سنی ۱۰ ساله و بالاتر، پایین‌تر از نرخ میانگین سواد کشور است و همین امر باعث شده که استان لرستان به مجموعه استان‌های مجری طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی اضافه شود.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی لرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سوادآموزی در این استان افزود: با توجه به اهمیت و تأثیر بالای سواد در زندگی روزمره مردم، تمام ظرفیت‌های موجود استان باید در این امر مهم و اساسی فعالیت اثربخش داشته باشند.

عزتی اضافه کرد: در طرح شتاب‌بخشی، برابر با دستورالعمل، تمام دستگاه‌های دولتی با توجه به حوزه عملکردی و جامعه هدفی که با آن سر و کار دارند باید اقدام به شناسایی، جذب و آموزش افراد بی‌سواد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: استاندار در طرح شتاب‌بخشی مسئولیت اجرای آن را به عهده دارد و آموزش و پرورش به‌عنوان تسهیل‌کننده در کنار سایر ادارات بوده و در زمینه استعلام مشخصات افراد بی‌سواد و کم‌سواد، توزیع کتب و لوازم‌التحریر و همچنین برگزاری امتحانات پایان دوره و صدور گواهینامه پایان دوره و همچنین پرداخت پاداش به بی‌سوادانی که در امتحانات پایان دوره قبول شوند، اقدام خواهد کرد.

در این جلسه منصور بازگیر، معاون سوادآموزی استان لرستان با تأکید بر اهمیت اجرای طرح شتاب‌بخشی، به بیان برنامه‌های جاری نهضت و ارائه عملکرد معاونت سوادآموزی پرداخت.

انتهای پیام
captcha