شورای امر به معروف در ۲۵۲ اداره و مسجد لرستان تشکیل شد
کد خبر: 4163157
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

شورای امر به معروف در ۲۵۲ اداره و مسجد لرستان تشکیل شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ‌از منکر لرستان از ایجاد شورای امر به معروف در ۱۵۲ اداره استان خبر داد و گفت: شورای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در ۱۰۰ مسجد استان نیز تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان، حجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان پنجشنبه، ۲۶ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد و ریشه در فطرت، سنت و عقل بشری دارد، گفت: حوزه مردم نسبت به مردم و دعوت به خیر و دوری از زشتی‌ها، حوزه مردم نسبت به مسئولان، حوزه مسئولان نسبت به مردم از جمله حوزه‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌حساب می‌آید.
 
وی با اشاره به اینکه قشری که با هر سه این حوزه‌ها سر و کار دارد خبرنگار است، چرا که جنس کار در این‌ رابطه مطالبه‌گری است و خبرنگار دلسوز مردم است و مشکلات مردم را به گوش مسئولان می‌رساند، افزود: خبرنگار در بین مردم است و می‌تواند مطالبات مردم را پیگیری و منعکس کند.
 
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ از منکر لرستان با تأکید بر مطالبه‌گری سالم از مسئولان از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران، اضافه کرد: مطالبه‌گری باید بر اساس مطالعه و عقلانیت باشد.
 
مهدوی‌نیا با بیان اینکه مطالبه‌گری ما باید در راستای تقویت نظام باشد، تصریح کرد: خوشبختانه رسانه‌ها همواره عملکرد مطلوبی در این‌ رابطه داشته‌اند و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در گذشته به علت کرونا، آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تذکر لسانی کاربردی ترین مراحل امر به معروف می‌باشد، نیازمند کارگاه های تخصصی آموزش حضوری آمران به معروف و ناهیان از منکر است که در این راستا یک روز در هفته را به آموزش‌های حضوری در قالب هشت کارگاه تذکر لسانی پایه (مراحل، مراتب، شیوه‌ها) فقهی، شرعی، مسائل انتظامی و حقوقی  اختصاص دادیم.
 
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر لرستان با اشاره برگزاری کارگاه آموزشی  در این‌ رابطه، گفت: این کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شوند.
 
مهدوی‌نیا با تأکید بر لزوم حمایت قضائی از آمران به معروف در استان، گفت: در پایان این کارگاه‌های آموزشی، گواهینامه به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.
 
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت اساتید برجسته در برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها نیز در دستور کار است.
 
دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر لرستان با بیان اینکه ۲۵۰ اداره در استان ظرفیت دارند که شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند که تاکنون در ۱۵۲ اداره ایجاد شده است، افزود: همچنین ایجاد شورای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در ۱۰۰ مسجد، اجرای طرح عملیاتی، تبلیغی و ترویجی «۴۰ منبر، ۴۰ مسجد» با موضوعات متفاوت امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های در دستور کار است.
 
مهدوی‌نیا همچنین از برگزاری دو جشنواره شهدای امر به معروف و نهی‌ از منکر شهید «کشوری» و شهید «رسول‌زاده» در استان خبر داد
انتهای پیام
captcha