جنایت تروریستی شاهچراغ خللی در مسیر مبارزه حق و باطل ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 4162838
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
در بخشی از بیانیه مؤسسه سروش مشکات آمده است

جنایت تروریستی شاهچراغ خللی در مسیر مبارزه حق و باطل ایجاد نمی‌کند

در بخشی از بیانیه محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ آمده است «این اقدام بخشی از طراحی دشمنان اسلام و قرآن در آستانه همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی و به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن حماسه حضور محبان سیدالشهدا(ع) است».

بیانیه مؤسسه سروش مشکات در پی محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ

به گزارش ایکنا، با گذشت بیش از ۹ماه از حادثه قبلی(آبان 1401)، بار دیگر خبر حمله تروریستی و مسلحانه به حرم شاهچراغ (که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت) در رأس اخبار شد. مربیان، اساتید و قرآن‌آموزان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش مشکات ضمن محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ، خواستار برخورد قاطع با آمران و عاملان این حادثه شد. متن این بیانیه بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» (سوره آل‌عمران/آیه ۱۶۹)

(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

جنایت تروریستی دیگری در حرم و آستان مطهر حضرت احمدبن‌‌موسی(ع) به وقوع پیوست که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از زوار آن بارگاه ملکوتی منتج شد. این جنایت شقاوت‌آمیز قلوب همه مسلمانان و آزادگان جهان به ویژه ارادتمندان به آستان عصمت و طهارت اهل‌بیت(ع) را جریحه‌دار کرد. اقدامی کور و مذبوحانه که به فضل الهی با سرعت عمل نیروها و زائران آن حرم (به ویژه نیروی جوان خدماتی که قهرمانانه و با دست خالی به میدان آمد)، عامل تروریستی این اقدام به نوعی ناکام ماند و نتوانست تمامی آنچه طرح‌ریزی شده بود، اجرایی و فاجعه‌آفرینی کند.

بی‌تردید این جنایت که موجب هتک حرمت به آن حرم مطهر، زائران و خادمانش شده، در ادامه اقدامات شنیع و غیر انسانی توهین به ساحت مقدس و نورانی قرآن کریم در بعضی از کشورهای اروپایی و بخشی از طراحی دشمنان اسلام و قرآن در آستانه همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی بوده که به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن حماسه حضور محبان سیدالشهدا(ع) با حمله به اماکن زیارتی و مردم مظلوم، در پی برافروختن آتش ناامنی هستند تا از این طریق به اهداف مذموم خود دست یابند.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش مشکات به عنوان عضو کوچکی از جامعه قرآنی کشور، ضمن محکومیت شدید اینگونه اقدامات تروریستی، هتک حرمت به آن آستان مقدس و شهادت دو تن از مؤمنان را به محضر حضرت بقیةالله(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، مردم شهیدپرور ایران اسلامی و بالاخص اهالی شریف شهر شیراز و مجاورین آن ملجأ و بارگاه نورانی تسلیت گفته و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسئلت دارد.

ما قرآنیان می‌دانیم با ایجاد اینگونه ناامنی‌ها هیچ خللی در اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد نخواهد شد؛ بنا به وعده‌های کتاب‌الله بر این باوریم که مسلمانان جهان، ملت عزیزمان و دستگاه‌های مسئول در ایران اسلامی، یقیناً بر توطئه‌ خباثت‌آمیز دشمنان فائق آمده و پیروزی و نصرت نهایی شامل حال مؤمنان خواهد شد «أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِيبٌ» (بقره/۲۱۴).

لذا اکنون بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ا‌ی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنایی و بی‌احترامی روا می‌دارد.

در پایان گرامی می‌داریم یاد و خاطره ارواح طیبه شهدا، به ویژه شهدای والامقام مدافع حرم و در رأس ایشان سیدالشهدای این جبهه، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را که اگر نمی‌بودند مدافعان حرمی که از جان شیرین خود بگذرند، چندین سال قبل باید رد این گلوله‌ها را بر در و دیوار خانه‌هایمان می‌دیدیم...!

در پناه قرآن و اهل بیت(ع) محفوظ باشید

اساتید، مربیان، قرآن آموزان و خادمان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش مشکات

25 مرداد 1402»

انتهای پیام
captcha