۳۲ استان کشور میزبان الماس‌های درخشان می‌شوند
کد خبر: 4162735
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

۳۲ استان کشور میزبان الماس‌های درخشان می‌شوند

سرپرست دفتر مناسبت‌ها و آیین‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری مراسم ملی و سراسری سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با عنوان الماس‌های درخشان به صورت سراسری و در ۳۲ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از «ایثار»، مهدی متین‌پور، سرپرست دفتر مناسبت‌ها و آیین‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامی‌داشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: مراسم ملی و سراسری سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با عنوان الماس‌های درخشان به صورت سراسری و در ۳۲ استان کشور برگزار خواهد شد.

سرپرست دفتر مناسبت‌ها و آیین‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، خاطرنشان کرد: دیدار با آزادگان و خانواده‌های معظم آن‌ها توسط مدیران و مسئولان استانی در قالب طرح سپاس، برنامه‌ریزی برای حضور پیام‌آوران ایثار در مراکز و محافل فرهنگی اعم از گلزار شهدا، مراکز فرهنگی، حسینیه‌های شهید، سازمان‌ها و ادارات برای بیان خاطره و روایتگری از جمله برنامه‌های اجرایی مراسم سالروز ورود آزادگان به کشور است.

متین‌پور گفت: هماهنگی برای دیدار عمومی آزادگان با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار، برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی با استفاده از آثار هنری آزادگان و بهره‌گیری از ظرفیت جامعه هدف به ویژه آزادگان معزز، آحاد جامعه و هنرمندان برای نوآوری، خلاقیت و ابتکار در محتوای برنامه‌ها از دیگر برنامه‌های مراسم ملی و سراسری سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

۳۲ استان کشور میزبان الماس‌های درخشان

وی افزود: هماهنگی برای ترغیب تمام دستگاه‌های استانی به منظور تکریم و تجلیل از آزادگان و خانواده‌های آن‌ها در دستگاه‌های متبوع خود که طی بخشنامه‌ای از طرف معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، هماهنگی با ستاد نماز جمعه برای سخنرانی پیش از خطبه‌ها توسط آزادگان و اختصاص بخشی از خطبه‌ها به این موضوع، هماهنگی با صدا و سیمای استان جهت برگزاری میزگرد، بیان خاطره، مصاحبه با حضور آزادگان سرافراز و مسئولان بنیاد و انجام تبلیغات محیطی و شهری در تابلوها و بیلبوردهای در اختیار سایر دستگاه‌ها با موضوع آزادگان بخشی دیگر از برنامه‌های مربوط به سالروز بزرگداشت ورود آزادگان به میهن است.

متین‌پور تصریح کرد: اولین کنگره شهدای غریب در اسارت که توسط ریاست محترم جمهور در جلسه گذشته آزادگان دستور داده شده بود امسال همزمان با مراسم سالگرد ورود آزادگان، ستادهای کل کشور شروع به فعالیت خواهند کرد که سال آینده برگزار خواهد شد.

سرپرست دفتر مناسبت‌ها و آیین‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: در برگزاری مراسم بزرگداشت آزادگان همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور با بنیاد همکاری خواهند کرد. همچنین در این مراسم‌ها سخنرانان محوری از جمله استانداران حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha