سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان معرفی شد
کد خبر: 4162197
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان معرفی شد

معصومه حسنی‌خونسار، در آیینی با حضور مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان معرفی شد.

معرفی سرپرست کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کردستان، محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امروز، 22 مردادماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: تغییر و تحول منشأ خیر و برکت است و تغییر در یک مجموعه به معنای کم‌کاری مدیران قبلی نیست بلکه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های نو و اجرای برنامه‌های جدید است.

وی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان افزود: این مهم نشان‌دهنده وظیفه خطیر متولیان حوزه فرهنگ است که باید با برنامه‌ریزی و تلاش مناسب در راستای اعتلای شاخص‌های فرهنگی استان گام بردارند.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: ارتقای شاخص‌های کتابخوانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه مطابق با برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی از وظایف و مسئولیت‌های فعالان این بخش به‌شمار می‌رود.

وی دیدار مستقیم مدیرکل با کارکنان و کتابداران، بازدید مکرر از کتابخانه‌های عمومی به‌منظور رصد فعالیت‌ها و عملکرد آن‌ها و ارتباط مؤثر با دستگاه‌ها و نهادهای استان از مواردی است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست جدید اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این آیین با تأکید بر اینکه در عرصه خدمت به مردم باید صداقت و امانتدار باشیم، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری و همدلی کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی، شاخص‌های کتابخوانی و مطالعه را در استان ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه کردستان به‌عنوان استانی فرهنگی در کشور شناخته شده است، افزود: حمایت مسئولان استان از کتابخانه‌های عمومی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

سرپرست جدید اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان انجام شده و تلاش ما این است که با همکاری فعالان این حوزه و حمایت مسئولان، خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم.

محمد مخدومی، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این مراسم به بیان اقدامات انجام شده در دوران مدیریت خود اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین اقدامات در این زمینه بود که به خوبی مورد توجه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: انتخاب کردستان به‌عنوان پایتخت کتاب کشور نشان‌دهنده اقدامات مناسبی است که متولیان حوزه فرهنگ و به ویژه بخش کتاب و کتابخوانی صورت داده‌اند.

یادآور می‌شود، در ادامه این آیین با اهدای لوح از فعالیت‌ها و اقدامات محمد مخدومی، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی کردستان تقدیر و حکم معصومه حسنی‌خونسار به‌عنوان سرپرست جدید این اداره‌کل اعطا شد.

انتهای پیام
captcha