انتصاب مشاور امور اسلامی در آلمان
کد خبر: 4161183
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
برای اولین بار انجام شد؛

انتصاب مشاور امور اسلامی در آلمان

برای اولین بار در آلمان مشاور امور اسلامی با هدف همزیستی و پرهیز از اختلافات دینی و مذهبی منصوب شد.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه وله، حسین حمدان، به عنوان اولین مشاور رسمی در امور اسلامی در آلمان فعالیت خواهد کرد. فعالیتی که برای کمک به حل اختلافات بین گروه‌های اسلامی و مقامات محلی تلاش می‌کند تا دیدگاه‌های مختلف را به هم نزدیک کرده و فضایی مبتنی بر همزیستی را حاکم کند.

طبق آمار، حداقل 2800 مسجد در آلمان وجود دارد. گهگاه بحث‌ها یا اختلاف نظرهایی در اطراف آن‌ها به وجود می آید، به ویژه زمانی که مساجد با ویژگی‌ها و نمادهای برجسته‌ای مانند مناره‌ها در شکل ظاهری شهر خود را نشان می‌دهند. اگرچه مقررات مربوط به مساجد هم عموماً شبیه به مقررات مربوط به کلیساها یا کنیسه‌ها هستند، اما در بسیاری از موارد مقررات محلی بوده و از شهری به شهر دیگر تغییر می‌کند.

حسین حمدان، که به اولین مشاور اسلامی آلمان، به جلوگیری از درگیری بین مساجد و مقامات محلی کمک می‌کند، در سخنانی پیرامون وظیفه خود گفت: من همیشه طرفدار گفت‌وگوی صادقانه هستم ولی ما باید درباره مسائل چالش‌برانگیز نیز صحبت کنیم.

حمدان به مدت هشت سال است که به شهرداری‌های ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان در مورد اسلام مشاوره می‌دهد.

نکته قابل توجه این است که حمدان کارمند یک کلیسای کاتولیک است؛ او از سال 2012 به عنوان اولین مسلمان در پروژه آکادمی کلیسای روتنبورگ-اشتوتگارت کار می‌کند.

حمدان در ابتدا مسئول پروژه موسوم به «جوانان مسلمان به عنوان شریک» بود و در سال 2015 او مسئولیت پروژه تازه راه‌اندازی شده‌ای با عنوان «مسلمانان به عنوان شریک در بادن-وورتمبرگ» را بر عهده گرفت.

انتهای پیام
captcha