اهتمام به تجارب گذشته؛ راه توفیق جشنواره قرآنی وزارت بهداشت + عکس
کد خبر: 4161089
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
باقری بیلندی عنوان کرد:

اهتمام به تجارب گذشته؛ راه توفیق جشنواره قرآنی وزارت بهداشت + عکس

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت این وزارتخانه که سال گذشته برگزار شد، شرط توفیق بیشتر جشنواره بیست و هشتم را اهتمام به تجارب و آراء دانشگاهیان دانست.

جواد باقریبه گزارش ایکنا، جواد باقری بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه گزارشی از سفرش به استان خراسان رضوی پرداخت و با اشاره به حضورش در جمع اساتید، دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: موضوع روحیه جهادی از مهمترین مؤلفه‌های مد نظر هر مدیر و نیروی فرهنگی است.

وی در این دیدار که در حاشیه بازدید یک روزه از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار صورت گرفت، حضور گسترده خانواده نظام سلامت در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت را ستود و گفت: در این دوره از جشنواره که سال گذشته با همکاری جمعی از همکاران و کارشناسان ستادی و فعالان ادارات قرآنی دانشگاه‌ها برگزار شد، مشارکت گسترده دانشگاهیان علوم پزشکی سراسر کشور را شاهد بودیم و الحمدلله شاهد مشارکت گسترده دانشگاهیان علوم‌ پزشکی سراسر کشور در این جشنواره قرآنی بودیم که جا دارد از تلاش همه زحمت‌کشان این عرصه در جهت برگزاری این رویداد که درخور شأن قرآن و اهل بیت(ع) است، قدردانی شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: یکی از مهمترین عوامل افزایش کیفیت این جشنواره، اهتمام به استفاده از تجربیات موفق گذشته و نظرات همکاران و شرکت‌کنندگان آن بوده که این مهم باید در بیست‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت که در شرف آغاز است مورد توجه قرار گیرد و کارکنان و دانشجویان عزیز می‌توانند در صورت داشتن نقطه نظر و پیشنهادات در رابطه با چگونگی افزایش بیش از پیش کیفیت جشنواره و همچنین منابع و رشته‌ها از طریق‌ پل‌های ارتباطی موجود، آنها را به مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ارسال کنند.

باقری بیلندی آموزش کاربردی به فعالان حوزه قرآن و عترت دانشگاهی را حائز اهمیت خواند و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همراهی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دوره‌های آموزشی کاربردی با موضوعات مختلف چگونگی جذب حداکثری، رسانه و... به جامعه هدف متشکل از فعالان کانون‌های قرآن و عترت، هیئت‌های مذهبی دانشجویی، مهدویت و دیگر فعالان فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور در تابستان امسال در مشهد مقدس ارائه شد.

وی با ابزار امیدواری از اینکه با همت فعالان این عرصه و استفاده از راهکارهای داده شده توسط اساتید مطرح کشوری، در فضای دانشگاه‌ها و دانشگاهیان، هرچه بیشتر بوی قرآن و عترت استشمام شود، گفت: میزان فعالیت فرهنگی و قرآنی دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار قابل تقدیر است، هر چند نباید به این میزان اکتفا کرد و قانع بود و باید با داشتن نقشه‌ راه مؤثر و صحیح در این مسیر پرپیچ و خم فعالیت فرهنگی، در حد توان گام‌های مؤثر برداشت.

همچنین دانشجویان پسر فعال کانون‌های قرآن و عترت و هیئت‌های مذهبی دانشگاه‌های علوم پزشکی حاضر در رویداد مثبت آرمان، با توسل و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) با حضور در حرم امام مهربانی‌ها، اهانت‌های اخیر به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند.

جمعی از دبیران کانون‌های قرآن و عترت، مذهبی و هیئت‌های مذهبی دانشگاههای علوم پزشکی با حضور در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی با دسته روی و تکریم قرآن کریم به سمت رواق امام خمینی(ره) حرکت کردند و در قالب دسته‌روی و بالای سرگرفتن قرآن کریم؛ اهانت‌های اخیر دشمنان به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند.

دبیران کانون‌های قرآن و عترت هیئت‌های مذهبی، همچنین با مدیحه‌سرایی و زیارت امام رضا(ع) حال و هوای کاملا معنوی و مذهبی به فضای حاکم کردند.

در این مراسم جواد باقری‌بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، ولی‌الله صحبت‌لو، معاون مرکز قرآن و عترت این وزارتخانه حضور داشتند.

 
 

 

انتهای پیام
captcha