تلاش سازمان بازرسی برای رفع مشكلات واحدهای توليدی
کد خبر: 4160903
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

تلاش سازمان بازرسی برای رفع مشكلات واحدهای توليدی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به شعار سال، یکی از وظایف این سازمان را حمایت از تولید دانست و افزود: بازدید از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در دستور کار سازمان بازرسی است و این امر به جد پیگیری می‌شود همچنین برای رفع مشکلات مربوط به واحد‌های تولیدی آمادگی کامل داریم.

ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشوربه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز، ۱۶ مرداد در جلسه هم‌اندیشی رؤسای تشکل‌های اقتصادی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های این استان بیان کرد: زمین این استان زرخیز است و معادن بسیار ارزشمندی دارد.

وی به علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران حوزه خلیج فارس به سرمایه‌گذاری در استان فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها، فارس باید استانی توسعه یافته باشد و هیچ منطقه محرومی در آن وجود نداشته باشد، اما اینگونه نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از عدم توسعه‌یافتگی استان فارس در بخشی از حوزه‌ها افزود: این استان با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد، اما آنگونه که باید توسعه نیافته است بر این اساس باید همه همدل بود و برای توسعه فارس قدم برداشت.

خدائیان به برخی از مشکلات کارآفرینان در کشور اشاره و اظهار کرد: آیا شرایط کار برای کارآفرینان و تولیدکنندگان یک شرایط مساعدی است یا باید با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

وی به چالش‌های پیش‌روی تولیدکنندگان از جمله تجهیزات و تامین مواد اولیه اشاره کرد و ادامه داد: کالا صادر می‌شود، اما برای ورود ارز آن به کشور با مشکل مواجه هستند و بعد از آن بازهم با مشکل روبه رو هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از پیش نیاز‌های رونق تولید را ثبات اقتصادی عنوان کرد و افزود: آیا تولیدکننده برای تامین مواد اولیه خود به راحتی می‌تواند ارز تهیه کند؟ آیا صدور بخشنامه‌های متعدد و لغو آن در کشور مشکلاتی را به همراه نداشته است؟

وی با انتقاد از بروکراسی اداری برای صدور مجوز‌های سرمایه گذاری گفت: چرا باید یک سرمایه‌گذار برای دریافت مجوز هفت خان رستم را طی کند و با وجود پیگیری‌ها متعدد دولت و سازمان بازرسی صدور مجوز‌ها همچنان الکترونیکی نیست و امضا‌های طلایی همچنان وجود دارد.

خدائیان از موارد مذکور به عنوان سد پیش روی تولید یاد کرد و با اشاره به شعار سال بیان کرد: برای عملیاتی کردن شعار سال باید از بخش اقتصاد حمایت کرد چراکه راهی به غیر از آن وجود ندارد.

وی خواستار توجه ویژه به تحقق شعار سال شد و گفت: کمک به رونق تولید از جمله اولویت‌های قوه قضاییه است که رییس این قوه همواره بر روی آن تاکید داشته است و بخش اعظمی از برنامه‌های سفر‌های استانی به حمایت از تولید و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی اختصاص دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از وظایف سازمان بازرسی کل کشور را حمایت از تولید دانست و افزود: بازدید از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در دستور کار سازمان بازرسی است و این امر به جد پیگیری می‌شود.  

وی از اعلام آمادگی سازمان بازرسی کل کشور برای رفع مشکلات مربوط به واحد‌های تولیدی خبر داد و گفت: نباید با مانع تراشی باعث خروج سرمایه از کشور شد.

بنابر این گزارش، در این جلسه هم اندیشی روسای تشکل‌های اقتصادی استان فارس مسائل و مشکلات خود را با رئیس سازمان بازرسی کل کشور  در میان گذاشتند.

انتهای پیام
captcha