سیداسدالله میرمحمدی،‌ آزاده حافظ کل قرآن به لقاءالله پیوست
کد خبر: 4160235
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

سیداسدالله میرمحمدی،‌ آزاده حافظ کل قرآن به لقاءالله پیوست

سیداسدالله میرمحمدی، آزاده حافظ کل قرآن دار فانی را وداع گفت. او در قالب یک کاروان 57 نفره در سال 1369 همراه با پیکر شهید تندگویان به کشور بازگشت.

سیداسدالله میرمحمدی،‌ آزاده حافظ قرآن به لقاءالله پیوست

به گزارش ایکنا، سیداسدالله میرمحمدی، از آزادگان سرافراز کشور که در دوران اسارت حافظ کل قرآن شده بود، ‌اواخر هفته گذشته دار فانی را وداع گفت. 

میرمحمدی سال 1359 سه ماه بعد از شروع جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده عملیات حصر آبادان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در همان عملیات در مرز عراق مجروح شد. به خانواده‌اش اعلام ‌شد که سیداسدالله شهید شده‌ است، اما او به همراه شهید محمدجواد تندگویان، وزیر وقت نفت، 10 سال مفقود‌الاثر بودند.

10 سال بعد یعنی در سال 1369 و یک ماه بعد از اینکه همه اسرا به کشور بازگشتند، مرحوم سیداسدالله میرمحمدی و 56 اسیر دیگر به عنوان آخرین اسیران جنگ تحمیلی به همراه پیکر شهید تندگویان به کشور بازگشتند. 

مرحوم میرمحمدی بعد از پایان اسارت به مدت پنج سال در کسوت معاون طرح و برنامه و بودجه ناجا منصوب شد و نیز به مدت سه سال در ستاد کل نیروهای مسلح حضور یافت و در دولت نهم و دهم نیز فعالیت‌هایی داشت. او در دوران اسارت علاوه بر حفظ کل قرآن، دیگر اسرا را نیز ترغیب به این کار کرده و به بحث آموزش قرآن و زبان انگلیسی به سایر اسرا اهتمام داشت.  

در نهایت نیز لخته خونی که در اثر ضربات وارده در دوران اسارت همراهش بود باعث عروج این یادگار جبهه‌های حق علیه باطل شد.

مراسم ترحیم آن مرحوم امروز 14 مردادماه از ساعت 15 تا 16:30 در مسجد جامع شهرک غرب واقع در میدان صنعت تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha