فرصت مناسب دانشگاه‌های کشور برای پذیرش دانشجوی غیر ایرانی
کد خبر: 4159787
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
رئیس جامعةالمصطفی بیان کرد:

فرصت مناسب دانشگاه‌های کشور برای پذیرش دانشجوی غیر ایرانی

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: با توجه به کاهش نسبی جمعیت دانشجویی کشور در سال‌های اخیر، امروز فرصت مناسبی برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی برای دانشگاه‌های کشور فراهم شده است.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، شامگاه سه‌شنبه دهم مردادماه در دیدار رئیس پارک علم و فناوری قم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به معرفی المصطفی و ویژگی‌های آموزشی و بین‌المللی آن پرداخت و اظهار کرد: المصطفی در کنار برنامه‌های علمی و آموزشی، دوره‌های مهارتی را برای طلاب و فراگیران خود فراهم کرده است که بخش مهمی از آن در مرکز آموزشی و مهارتی بیان دنبال می‌شود.

وی، آموزش زبان فارسی به ده‌ها هزار غیر ایرانی را یکی از دستاوردهای مهم جامعةالمصطفی دانست و افزود: جامعةالمصطفی به اذعان مسئولان کشور، پیشروترین مرکز در زمینه گسترش زبان فارسی در جهان به شمار می‌آید و این ظرفیت مهم امروز در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان جامعةالمصطفی و تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: با توجه به کاهش نسبی جمعیت دانشجویی کشور در سال‌های اخیر، امروز فرصت مناسبی برای پذیرش دانشجویان غیرایرانی برای دانشگاه‌های کشور فراهم شده که همچنان به شکل کامل از آن استفاده نشده است. جامعةالمصطفی با توجه به تجربیات ارزشمند بین‌المللی خود می‌تواند در این عرصه، همکاری خود با مراکز علمی کشور را توسعه دهد.

انتهای پیام
captcha