ناتوانی حزب محافظه کار انگلستان در حل مسئله اسلام‌هراسی
کد خبر: 4158373
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

ناتوانی حزب محافظه کار انگلستان در حل مسئله اسلام‌هراسی

یک وبگاه انگلیسی در مطلبی پیرامون سیاست‌های حزب محافظه‌کار تأکید کرد که این حزب در حل مئله اسلام‌هراسی در داخل این حزب ناکام بوده و به یک حزب متعصب تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، وبسایت انگلیسی مدیل ایست آی، در مطلبی به قلم پیتر اوبورون، نوشت: حزب محافظه‌کار انگلستان در مقابله با پدیده اسلام‌ستیزی و یا اسلام‌هراسی ناموفق بوده است.

نویسنده این مطلب تأکید کرد: حزب محافظه‌کار اکنون به مکانی برای جمع شدن گروهی متعصب تبدیل شده است و به همین دلیل کمیساریای برابری و حقوق بشر باید در این خصوص از این حزب تحقیق کند.

نویسنده با اشاره به اینکه حزب محافظه کار در دهه گذشته دستخوش دگرگونی شده است، تصریح کرد: در آغاز قرن حاضر این حزب می‌توانست ادعا کند که نماینده رأی دهندگان طبقه متوسط ​​در انگلیس است، اما امروز اوضاع بدتر شده است؛ زیرا این حزب دیگر با حزب «فیدز»، متعلق به ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان، یا حزب آلترناتیو در آلمان حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در اسرائیل و یا حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری ناراندرا مودی در هند تفاوت چندانی ندارد.

نویسنده تأکید کرد: حزب محافظه‌کار، حزبی است که حکومت قانون را تحقیر می‌کند و یک حزب پوپولیست است که با راست افراطی تعامل می‌کند و معمولاً نسبت به اقلیت‌ها، به ویژه مسلمانان، که عمیقاً با آن‌ها دشمنی دارد، بی تفاوت است.

یک نظرسنجی منتشر شده در سال 2020 که توسط گروه هوپ نات هیت (Hope Not Hate)  سازماندهی شد، نشان داد که نیمی از اعضای حزب محافظه‌کار معتقدند که اسلام یک تهدید کلی برای سبک زندگی در انگلستان است.

انتهای پیام
captcha