هدف از جهاد تبیین، افزایش قدرت تحلیلی سیاسی جامعه است
کد خبر: 4158357
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

هدف از جهاد تبیین، افزایش قدرت تحلیلی سیاسی جامعه است

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر تزریق امیدآفرینی در جامعه با بیان نقاط قوت در کنار نقاط ضعف، اظهار کرد: هدف از جهاد تبیین، بالا بردن قدرت تحلیلی سیاسی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز چهارم مردادماه در شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع بررسی الزامات فرهنگی شعار سال بر مبنای اندیشه تمدنی اسلام برگزار شد، نام گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری را هدف گذاری برای دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و با بیان اینکه سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه هم در این خصوص مأموریت‌هایی دارند، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری مهار تورم، متوقف بر تولید است، افزایش تولید هم به مردم و دستگاه های اجرایی به ویژه دولت و مجلس برمی گردد که باید بستر را برای نقش آفرینی مردم در اقتصاد ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها زیرساخت‌های خوبی دارند و د برخی مناطق مثل خراسان‌جنوبی زیرساخت‌های تولید باید آماده شود، افزود: با ایجاد زیرساخت‌ها شاهد جذب و توسعه سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی خواهیم بود.

به گفته وی؛ حضور 13 سرمایه گذار در جنوب خراسان جنوبی با پیگیری های دولت سیزدهم محقق شده و امیدواریم شاهد تحقق شعار سال باشیم. برای افزایش بهره وری هم نتوانستیم از فرصت‌های موجود در کشور استفاده مطلوب را ببریم.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اگر قرار است در مهار تورم موفق شویم باید به حوزه تولید توجه خاصی داشته باشیم.  در برخی استان‌ها به جهت تدمین زیرساخت‌ها شاهد حضور سرمایه گذاران کلان هستیم و در برخی استان‌ها هم به دلیل ضعف‌های زیرساختی کاستی‌هایی مشاهده می‌شود لذا برای اینکه یک سرمایه گذار به استان‌های کم برخورداری مانند خراسان‌جنوبی مراجعه کند، باید در حوزه اقتصادی اقداماتی صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی طی سال گذشته در استان خراسان‌جنوبی یادآور شد: برای این مهم واحدهای تولیدی راکد را تعیین تکلیف کردیم و 384 واحد راکد و نیمه راکد شناسایی شدند که خوشبختانه استان توانست از این تعداد 199 واحد را مجدد فعال کند.

به گفته وی؛ با توجه به تحولات اقتصادی موجود، این واحدها نیازمند مراقبت و مواظبت هم بودند لذا این روند را امسال هم ادامه می‌دهیم تا به اقتصاد و معیشت مردم توجه خاصی شود.

استاندار با اشاره به موضوع اصلی جلسه یعنی الزامات فرهنگی و تحقق شعار سال، گفت: در جهاد تبیین تلاش های زیادی در کشور انجام شده ولی نتوانسته ایم حق مطلب را خوب ادا کنیم.

قناعت با بیان اینکه در آمریکا به عنوان بی ثبات ترین کشور در طول دو دهه و نیم گذشته، قیمت بنزین به صورت لحظه‌ای تغییر کرده، افزود: قیمت بنزین از یک و نیم تا 5 دلار تفاوت دارد و لحظه ای و متناسب با قیمت جهانی نفت تغییر می‌کند.

وی یادآور شد: یکی از دلایلی که غربی‌ها با استقرار جریان‌های انقلابی در دولت سیزدهم و قوه مجریه مخالفت می کنند قیمت بنزین است؛ دشمن در خصوص شایعه پراکنی بسیار قوی عمل می‌کند و ما علیرغم تلاش‌های گسترده نتوانسته‌ایم خوب عمل کنیم.

استاندار با بیان اینکه در حال جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی دشمن هستیم و این مهم باید برای مردم بازگو شود، اظهار کرد: برخی مشکلات اقتصادی از عدم هماهنگی‌ها در کشور، عدم وجود کار تیمی و بی کفایتی برخی مجموعه‌هاست ولی بخش اعظم مشکلات اقتصادی به خاطر جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن است.

قناعت تصریح کرد: تولید داخلی کشور هم نیازمند جهاد تبیین است و برخی افراد کالای خارجی را بر کالای داخلی ترجیح می‌دهند که نشان از فرهنگ خودباختگی دارد.

وی خواستار فرهنگ سازی درخصوص استفاده از کالای داخلی شد و گفت: با خرید کالای داخلی تولید و کارگر ما حمایت می‌شود. در مقوله فرهنگ سازی و جهاد تبیین باید تکرار داشته باشیم و متناسب و به روز و امروزی با مردم سخن بگوییم. هدف از جهاد تبیین، بالا بردن قدرت تحلیلی سیاسی جامعه است

قناعت همچنین در قرارگاه استانی جهاد تبیین ضمن اشاره به اینکه انحراف امت اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص) به دلیل پایین بودن قدرت تحلیل سیاسی مردم رقم خورد، اظهار کرد: جهاد تبیین ابعاد و شئون مختلفی دارد اما در مجموع هدف ما از اجرای آن، بالا بردن قدرت تحلیلی سیاسی مردم جامعه است.

استاندار با بیان اینکه در حوزه جهاد تبیین در سطح استان اقدامات خوبی انجام شده، تصریح کرد: البته ضعف‌هایی هم وجود دارد اما به معنای این نیست که بسیار ناامید باشیم چراکه نقاط قوت ما به مراتب بیشتر از نقاط ضعف است.

قناعت با تأکید بر اینکه مدیران باید آستانه تحمل و سعه صدر بالایی داشته باشند، ادامه داد: اگر فشار کاری مسئولی بالا باشد به معنای مشکلات نظام نیست. استاندار بیان کرد اینکه بیش از چهار دهه آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند نظام اسلامی ایران را سرنگون کنند اما نمی‌توانند دلایل مختلفی دارد که یکی همین سرمایه اجتماعی است و اکنون دشمن تلاش می‌کند پشتوانه مردمی را از نظام اسلامی بگیرد.

وی با تأکید بر تزریق امیدآفرینی در جامعه با بیان نقاط قوت در کنار نقاط ضعف، تصریح کرد: باید کار تیمی را تمرین کنیم و در حوزه جهاد تبیین دنبال همایش نباشیم و بر ساختارها متوقف نشویم.

قناعت با اشاره به اینکه در اولین فرصت در شورای اداری خراسان جنوبی قرارگاه ملی جهاد تبیین برای مدیران تشریح و ضمن تعیین وظایف، کارگروه‌ها فعال خواهد شد، گفت: باید مخاطب‌شناس باشیم و متناسب با مخاطب در حوزه جهاد تبیین فعالیت داشته باشیم.

استاندار با بیان اینکه در تعیین اولویت‌ها باید هم‌صدا بوده و نقطه ‌نظر واحدی داشته باشیم، افزود: جهاد تبیین موضوعی بسیار حیاتی و کلیدی است برای اینکه دچار انحراف و خطا نشویم. برای جهاد تبیین و بالا بردن قدرت تحلیل سیاسی مردم باید ابتدا اولویت‌ها را تعیین کنیم و مخاطب را بشناسیم و با انجام کار تیمی نسبت به هم اعتماد داشته باشیم و شرح وظایف‌ها مشخص باشد.

 

 

انتهای پیام
captcha