آغاز ثبت‌نام حضور در راهپیمایی اربعین در سامانه سماح
کد خبر: 4157984
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

آغاز ثبت‌نام حضور در راهپیمایی اربعین در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: نام‌نویسی از متقاضیان راهپیمایی اربعین از ۱۰ صبح امروز و فردا در سامانه سماح آغاز می‌شود.

راهپیمایی اربعین

ابراهیم احدی، مدیرکل حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آماده شده است و از ساعت ۱۰ صبح امروز سه‌شنبه ۳ مردادماه در دسترس متقاضیان سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

وی افزود: متقاضیان عزیمت به راهپیمایی اربعین حسینی باید با مراجعه به سامانه سماح برای ثبت نام خود اقدام کنند.

احدی ادامه داد: تعداد قابل توجهی هم بدون ثبت‌نام در این سامانه اقدام به شرکت در پیاده‌روی اربعین کرده بودند که اگر اطلاعات این افراد در سامانه سماح ثبت می‌شد، مدیریت بهتری را می‌توانستیم داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۶ هزار نفر از استان زنجان در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند، تاکید کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح مزیت‌های زیادی دارد.

گفتنی است، صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و سفر در دستور کار پلیس قرار گرفت. این گذرنامه صرفا برای مسافرت زیارتی به کشور عراق قابل استفاده است. افرادی که گذرنامه معتبر داشته باشند امکان دریافت گذرنامه زیارتی ندارند. این گذرنامه فقط برای یک نفر (فردی که با کدملی خود وارد سامانه شده است) صادر می‌شود و افراد در همه سنین می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه با نام کاربری خود وارد شوند و درخواست گذر زیارتی ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha