عقب ماندگی‌های ایران با نقش آفرینی مردم رفع می‌شود
کد خبر: 4157944
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

عقب ماندگی‌های ایران با نقش آفرینی مردم رفع می‌شود

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور مردمی‌سازی دولت گفت: یک دهه کشور نیمه تعطیل بوده و عقب ماندگی اقتصادی داشته ایم که این عقب ماندگی ها در تمامی عرصه ها با حضور و مشارکت مردم و نقش آفرینی مردم برطرف می شود.

شورای اداری شهرستان نهبندانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد زراعتکار مقدم، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور مردمی سازی دولت، امروز سوم مردادماه در شورای اداری شهرستان نهبندان اظهار کرد: حرکت های مردم از ابتدای انقلاب نتایج خوب و ثمراتی را برای ما به همراه داشته است.

مشاور استاندار با بیان اینکه هم اکنون برخی از مردم حس بی تفاوتی نسبت به امور جامعه دارند، افزود: حضرت امام خمینی با هویتی که به مردم دادند سبب شدند تا انقلاب به نتیجه برسد و هنوز جهان متحیر این دستاورد است. 

زراعتکار‌مقدم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضرت امام سه باور؛ باور به خدا، باور به مردم و باور به خود داشتند، گفت: این سه باور سرمایه امام راحل بود و باور به مردم به ایشان استقامت و مقاومت می‌داد.

وی با تأکید بر اینکه امام راحل حضور همه مردم را در تمام شئونات اسلامی خواستار بود، اظهار کرد: در حکومت اسلامی هم هدف شکوفایی همه استعدادهای مردمی است تا زمینه رشد آحاد مردم فراهم شود.

مشاور استاندار با بیان اینکه امام نگران جدایی دین از سیاست بود و آن را یک آفت می‌دانست، گفت: امام نگران جدایی مردم از حکومت هم بودند و آن را آفتی خطرناک تر از جدایی دین از سیاست  می دانستند.

زراعتکارمقدم تصریح کرد: حرکت‌های مردمی بعد از انقلاب و دفاع مقدس هم وجود داشت، همچنین بسیاری از توسعه ها و پیشرفت هایی که داریم به دلیل رویکرد جهادی جهاد سازندگی است. به دنبال احیای جهاد سازندگی هستیم و کسانی که این جهاد را منحل کردند باید پاسخگو باشند.

مشاوراستاندار با بیان اینکه در زلزله، سیل دولتمردان به تنهایی نمی‌توانند کاری انجام دهند، افزود: در رزمایش مواسات در ایام کرونا اگر مردم پای کار نبودند نمی‌توانستیم در خدمت به مردم موفق باشیم.

زراعتکارمقدم ادامه داد: مردمی که در نظام اسلامی باید نقش آفرینی کنند را به حاشیه بردند و آنها تبدیل به خدمت گیرنده شدند؛ این هویت از دست رفته را باید به مردم بازگردانیم.

وی با بیان اینکه اگر نوجوان و جوان ما در مدرسه، دانشگاه و حتی مسجد حس بی تفاوتی دارد به این دلیل است که نقشی به او نداده‌ایم، افزود: این مطالبه رهبری و رئیس جمهور است که دولت را مردمی کنیم؛ حتی برای تحقق شعار سال هم نیازمند حضور مردم هستیم.

مشاوراستاندار با ذکر این نکته که در عرصه‌های اقتصادی که حضور مردم را نداشتیم موفق نشدیم، بیان کرد: مشارکت مردم جایگزین دیگری ندارد.

زراعتکار مقدم، خواستار حضور مدیران در بین مردم شد و گفت: جریان مردمی باید تصمیم گیری کند و راهکار بدهد و در اجرا و نظارت هم به کمک دولت بیاید. تقویت جریان‌های مردمی و بخش میانی جامعه مهم است و باید فعال شوند و یکی از شاخص‌های ارزیابی دولت این مهم خواهد بود که مدیران اقداماتی که نیاز به تصدی گری در بستر قانون ندارد را به مردم واگذار کنند.

انتهای پیام
captcha