مهلت ثبت‌نام در دانشسرای باقرالعلوم(ع) تمدید شد
کد خبر: 4157764
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۲

مهلت ثبت‌نام در دانشسرای باقرالعلوم(ع) تمدید شد

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از تمدید مهلت ثبت‌نام در دانشسرای باقرالعلوم(ع) وابسته به این مؤسسه تا 10 مردادماه خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از تمدید مهلت ثبت‌نام در دانشسرای باقرالعلوم(ع) وابسته به این مؤسسه خبر داد و گفت: با توجه به درخواست‌های صورت گرفته، مهلت ثبت‌نام در دانشسرای باقرالعلوم(ع) تا 10 مردادماه تمدید شد.

وی با یادآوری اینکه پیش از این مهلت ثبت‌نام در این مراکز تا 31 تیرماه اعلام شده بود، افزود: این مؤسسه دارای دو دانشسرای باقرالعلوم(ع) یکی ویژه بانوان در شهرستان قرآنی استهبان و دیگر ویژه آقایان در شهرستان گناباد است.

شاهسونی یادآور شد: دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم بیت‌الاحزان از ۱۸ سال پیش کار خود را تحت عنوان دوره‌های ارتقای علمی حافظان آغاز کرد و در چند سال گذشته نام آن به دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) تغییر کرد و طی این مدت حافظان زیادی حافظ قرآن با حضور در این دوره‌ها، موفق به اخذ کارشناسی علوم قرآن و حدیث شده‌اند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: افرادی که در این دانشسرا پذیرفته شوند، ظرف مدت یک سال بر اساس ظرفیت قانونی ایجاد شده، دوره‌های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث را با بهره‌گیری از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه و همچنین اساتید قرآنی می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه شرط ورود به این مراکز حفظ کل قرآن کریم است، گفت: حافظان کل قرآن شرکت‌کننده در دوره این مراکز، علاوه بر تثبیت محفوظات و شرکت در آزمون کسب مدرک درجه ۳ حفظ، در طول دوره دروس کارشناسی علوم قرآن و حدیث را نیز می‌خوانند و جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد به منظور کسب مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث آماده می‌شوند.

شاهسونی در پایان با بیان اینکه علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این مرکز می‌توانند به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به آدرس beytolahzan.ir  مراجعه کنند، گفت:  مراکز از میان حافظان کل قرآن که حداقل حفظ 20 جزء را مسلط باشند در رده سنی برای آقایان ۱۵ تا ۲۵ سال و بانوان ۱۵ تا ۳۵ سال، قرآن‌آموز می‌پذیرد.

انتهای پیام
captcha